Konec nadějí! Mazda neplánuje oživení divize MPS, a co nástupce RX-8?

Včera časně ráno našeho času se představila zcela nová generace Mazdy 3 a jde tak o jednu z hlavních hvězd letošního autosalonu v Los Angeles.

Ale nejenom v USA, i tady v Česku se o ní mluví či píše na každém rohu. Není se čemu divit, jelikož má jít o klíčový model japonské automobilky a navíc, vypadá úchvatně. Po premiéře následovala různá interview a australský deník Drive udělal rozhovor s novým globálním šéfem Mazdy. Co jim řekl?

Akira Marumoto dostal hned jako první otázku, zda je v plánu oživení divize MPS. Odpověděl následovně: „Mazda je malý hráč, a pokud se ptáte, jestli je MPS pro nás prioritou, tak říkám, že není. Jinými slovy, neplánujeme v budoucnu uvedení MPS.“
Sice Mazda si zakládá na filozofii Zoom-Zoom a chce poskytnout zákazníkům radost z jízdy, ale Marumoto pronesl, že momentálně se zaměřují na to, jak se stát skutečnou prémiovou alternativou k ostatním evropským konkurentům. Nové vozy tak budou mít lepší kvalitu, pohodlí a celkově chtějí zdokonalit současné modelové řady než se vrhat do nových segmentů. Mazda postupně nabízí jediný přeplňovaný čtyřválec 2,5 Skyactiv-G, který debutoval v nové CX-9, i v ostatních modelech – nedávno se tak dočkala Mazda 6 a CX-5.
Krom MPS se australští žurnalisti zeptali také na budoucnost, ale i dění okolo rotačního motoru. Jak asi všichni víme, tak v roce 2015 se představil na tokijském autosalonu úchvatný koncept RX-Vision a ihned začaly kolovat spekulace, že Mazda má v plánu návrat modelu RX. Jenže Marumoto uvedl, že studie měla v úmyslu jen ukázat vývoj designového jazyku KODO, který byl uplatněn i na nové 3.
 
Marumoto dále prohlásil: „RX-Vision je opravdu vizionářský model pro vývoj designu, takže jsme opravdu neplánovali spuštění sériové výroby či samotnou komercializaci. Otázku, zda vyrobíme sportovní vůz s Wankelem, jsem dostal snad stokrát. Je to sen pro všechny šéfy a zaměstnance Mazdy a je mou prací plnit jejich sny (směje se).“ Každopádně, není prý nic rozhodnuto.
Nedávno ale Mazda potvrdila, že nový rotační motor se stane pouze generátorem v některém z nadcházejících elektrických modelů. Konkrétně se plánují dva a jeden z nich dostane Wankela pro dobíjení akumulátorů. Automobilka nemá opravdu v úmyslu výrobu sportovního modelu a Marumoto řekl, že pro osobní automobily jsou nejvhodnější baterie. Ale záhy hned uklidňuje: „Nechci vyrobit takové auto, dávám přednost vůni benzínu.“
Dokonce odolává i trendu plně autonomních vozidel a na toto téma zmínil, že nikdy nepostaví vůz bez volantu. V nadcházející dekádě má Mazda představit poloautonomní technologie. A co řekl na závěr? „Mazda je společnost, která přináší zákazníkům radost z jízdy. Pokud se však cítí řidič špatně a nemůže pokračovat v jízdě, autonomní technika převezme kontrolu nad vozidlem a zamíří do bezpečného prostoru, odkud systém zavolá pomoc. Jmenovaná technologie by se prý měla objevit na trhu do konce roku 2025.
Zdroj: drive.com.au
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít