Mazda mění politiku dieselových motorů, v Evropě končí naftová 6 a v USA naopak začíná

Mazda mění politiku dieselových motorů, v Evropě končí naftová 6 a v USA naopak začíná

Emisní normy jsou čím dál přísnější na evropské půdě, proto některé automobilky začaly stahovat z nabídek dieselové motory a nahrazuje je hybridními, například Honda.

Ovšem stejnou cestou se zřejmě vydá i Mazda, která oznámila, že v Evropě přestane nabízet u „šestky“ dieselový agregát, ale pro změnu v USA se značka konečně dočkala certifikace pro prodej dieselů na tamním trhu.

Vyjmutí dieselu z nabídky motorizací se týká obou karosářských provedení a stane se tak do konce října letošního roku po celé Evropě. Zákazníkům tak zůstanou pouze atmosférické zážehové motory Skyactiv-G. Podle webu Autocar by prý motor 2,2 Skyactiv-D musel být přepracován tak, aby splňoval současné přísné emisní normy, což by prý vzhledem k jeho prodejům nebylo rentabilní. Ale třeba mluvčí britské Mazdy řekl, že u nich bude možné diesel zakoupit ještě do konce roku.

Pokud tak toužíte po dieselovém motoru, je k dispozici ještě u CX-5, ale nikdo neví, na jak dlouho. Jestli si vzpomínáte ještě na můj článek s informacemi k nové generaci Mazdy 6, psal jsem tam také o vývoji nového dieselového šestiválce, který by právě měl splňovat všechny evropské regule a stát se tak možná i nástupcem 2,2 Skyactiv-D.

Ovšem zcela jiná situace právě nastává v zámoří, kde Mazda získala po dlouhých cirka deseti letech certifikaci pro dieselové motory u modelů 6 a CX-5. Vrátíme-li se do minulosti, dieselová Mazda 6 měla vstoupit na americký trh už při jejím uvedení, a to v roce 2013, ale nestalo se tak. Druhý pokus se odehrál v polovině roku 2017 s modelem CX-5, opět neúspěšně. O dva roky později se ukázala na newyorském autosalonu CX-5 s 2,2 Skyactiv-D o výkonu 170 koní a točivém momentu 393 Nm. Jenže tenhle agregát byl k mání jen s nejvyšší výbavou Signature, zhruba za 41 tisíc dolarů (cca 950 tisíc korun), což nebylo zrovna lákavé pro zákazníky.

Pak najednou zmizela z nabídky dieselová CX-5 a zákazníci se tak začali loučit s možností dieselového motoru od Mazdy, jelikož automobilka jej nezmínila ani při srpnovém uvedení CX-5 s modelovým rokem 2021. Ale nyní už je konečně jasno, neboť v Evropě sice končí dieselová Mazda 6, kdežto v USA tamní mluvčí importu pronesla: „Můžeme potvrdit, že jsme dokončili certifikaci dieselových motorů u 6 a CX-5 modelového roku 2020 a podrobnější informace budou zveřejněny později.“

Bohužel nemluví se o tom, co může za opožděné uvedení, ale dá se předpokládat, že za to může současná pandemie koronaviru anebo zpřísněné kontroly vznětových motorů po aféře dieselgate.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít