Málokdo by to řekl, ale uplynulý sraz Mazda Reunion 2018 byl už téměř před měsícem, zkrátka letí to. Nicméně, naštěstí nás čeká další meta – konkrétně denní setkání na Vysočině, a to 21. července, za jehož organizací stojím osobně, potažmo je pod záštitou Mazda News.
Myslím si, že s přáteli jsme udělali maximum proto, aby tento ročník byl o mnoho lepší než ten loňský, neboť ten byl zorganizován tzv. na koleni za minutu dvanáct. Proto jsem se rozhodl pár hodin před zahájením druhého ročníku na Vysočině ještě sepsat takový itinerář, který vám pomůže se zorientovat.
Událost na Facebooku sice je vytvořena už nějaký ten měsíc, ale opakování je matka moudrosti. Takže příjezd prvních vozů se očekává úderem 9:00 a samozřejmě to neznamená, že v devět musí být všichni účastníci za závorou a poté už nikoho nepustíme. Ideálně bychom byli rádi za volný průběh příjezdů, který očekáváme tak do 10:30. Co se týče vstupného, je dobrovolné. Takže kdo dá, ten dá. Dopředu avizuji, že do naší kapsy nepůjde případně nic, neboť veškerý náležitosti spojené s letištěm, soutěžemi a cenami hradíme z vlastní kapsy.
U závory bude potřeba vyplnit s jedním z organizátorů prezenční listinu, ale také bude potřeba nahlásit, jaké jídlo si dáte k obědu. Důvod je jednoduchý, pak se vše pošle na restaurační komplex, kde budeme jíst, a urychlí se tak servírování. Už nyní mohu prozradit, že máte na výběr ze tří jídel – svíčková, řízek se salátem a těstovinový salát s kuřecím masem. K mání bude také polévka, a to vývar. Ale není samozřejmě povinná. Poté následuje menší proškolení ohledně řádu letiště a pochopitelně i dostání harmonogramu, promo materiálů a malé pozornosti. Pak si můžete projet v přiměřené (!) rychlosti dráhu letiště a zařadit se k ostatním vozům.
Po najetí většiny zúčastněných se pustíme do první dovednostní zkoušky, čímž bude slalom. To asi není třeba popisovat, zkrátka zručnost, rychlost a přesnost mezi kužely a pochopitelně mít co nejlepší čas. Účast na všech disciplínách je dobrovolná, nikoho nenutíme, ale pochopitelně pak pro tři nejlepší lidi v každé disciplíně máme nějaké ty ceny. Po odjetí slalomu se poskládáme na letišti do kolony, ideálně modelové řady u sebe, a vyrazíme směr Luka nad Jihlavou na oběd. Spanilá jízda je rozdělena na dvě části právě kvůli obědu. Spanilka má cirka 40 km, což nám přišlo ideální a konec konců, i Vy jste si to odhlasovali v anketě.
Návrat na letiště ze spanilé jízdy se očekává kolem 14:00, kde poté nastane cirka půlhodinová pauza na sdělení dojmů z jízdy, obědu, apod. A v daný čas by měla dorazit posádka z BESIPu, která nám přislíbila účast a též si něco připravila pro nás. Pak se dostaneme k druhé dovednostní zkoušce a půjde o parkování, víc asi řekneme až na místě, alespoň prozradím, že budete potřebovat zpátečku :-). Tahle disciplína bude zřejmě náročná, ale taky zábavná. Po cirka hodinové lekci parkování dostanete prostor osahat si dráhu před závěrečnými sprinty a my zatím shrneme výsledky ze soutěží za celý den. Dopředu upozorňuji, že sprinty budou rozděleny na kategorie podle motorizací. Nebojte, MPS a Wankely jsou v odděleném sektoru. Zpočátku se pojedou pouze na čas a pak dojde na vyřazovací boje. Mezitím než vyhlásíme vítěze všech tří disciplín, tak si můžete zajezdit s kýmkoliv, koho chcete porazit.
Závěrem bych Vás tedy rád pozval na letošní Mazdasraz Vysočina 2018, poněvadž osobně si myslím, že letos se nám povedla pěkná organizace, a to nejen díky zkušenostem z loňského ročníku, ale i díky partě přátel, která do toho šla se mnou a dala do toho i to srdíčko. A moc Vás prosím (!), na prvním místě vždy dbejte o bezpečnost Vaši i okolí, jsme rozumní lidé a nepotřebujeme si snad nic dokazovat. Budeme rádi, když si užijete pohodovou sobotu mezi lidmi, kteří jsou stejně zapálení pro věc jako Vy. Odnesete si ze srazu například bohaté zkušenosti, nebo poznáte i nové přátelé. Takže díky za Váš čas při čtení těchto řádků a budeme se těšit na osobní setkání! 🙂
PS: Počasí jsme objednali, má být až 31°C, takže s sebou určitě pokrývku hlavy a pití!
! DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ !
V žádném případě prosím nedriftujte, nehrabte s koly a další podobné věci na namalovaném povrchu letiště, neboť mají zrovna čerstvý nátěr a v případě poškození budou zbytečné problémy. Pokud fakt máte nutkání se sklouznout, zajeďte si téměř až na konec trati, kde za prvé nikdo nebude z přihlížejících a nejsou tam malby. V případě nedodržení pravidla můžete být vyhozeni ze srazu. Já vím, je to sice tvrdé rozhodnutí, ale věřte, není sranda tu plochu vyjednat. Letiště je ve vlastnictví Policie ČR a slouží jí jako cvičiště. Také se ještě může stát, že během dne projede areál policejní hlídka, jen tak na kontrolu, tak buďte prosím jako lidi!
Pár otázek na závěr…
Kde proběhne oběd?
– Hotel Rytířsko v obci Jamné u V. Beranova (výběr ze tří jídel)
Jak dlouhá bude spanilka?
– Spanilá jízda bude mít cca 40 km
Platí se nějaké vstupné?
– Ne, je pouze dobrovolné (případná podpora na uhrazení nákladů)
Dorazí na letiště místní dealer Mazdy?
– Ne, oslovili jsme jej, ale bohužel nebylo nám vyhověno…chtěli jsme novou Mazdu 6 na plochu
Jak dlouhá je dráha?
– Trať je dlouhá cca 600 metrů, ale kvůli nátěrům ji bohužel nevyužijeme úplně celou
|
Tak zítra, na viděnou 🙂 |
Super! Díky! Už se těšíme!