Mazda nemá v plánu další modely s přeplňovaným motorem

Minulý měsíc se představila na losangeleském autosalonu zcela nová Mazda CX-9, která je zároveň i jakýmsi průkopníkem, neboť má pod kapotou motor Skyactiv-G s turbodmychadlem.
Jak už bývá zvykem v dnešní době, představený motor se postupně rozšíří do ostatních modelů dané automobilky, ale vypadá to tak, že u Mazdy nezastávají takovou strategii. Otázkou zůstává, zda je to dobrá nebo špatná volba…

Nový agregát nabídne v CX-9 výkon 253 koní a točivý moment 420 Nm. Oproti dřívějšímu šestiválci o obsahu 3,7 litru jsou to samozřejmě menší čísla. Nicméně, Skyactiv-G Turbo by mohl být ideální motorizací například do nové Mazdy 3 či 6 MPS nebo vůbec první MX-5 MPS. Bohužel přišlo zklamání, jelikož CEO Mazdy, Masamichi Kogai, opět prohlásil, že znovuzrození divize MPS není na pořadu dne, neboť Mazda se musí momentálně soustředit na vývoj zcela nového rotačního motoru i kupé RX.
Kogai také podotkl, že Mazda zastává v současné době filozofii „potěšení z jízdy“, což prý nekoresponduje s neustálým navyšováním výkonu. Dále řekl: „Zákazníci mohou být opravdu spokojení s dnešní nabídkou motorů, proto nemáme žádná zvláštní auta s označením MPS, jelikož každý náš model je jako od divize MPS“.
Dříve se rojily spekulace o tom, že na letošním frankfurtském autosalonu se měl představit koncept nové Mazdy 3 MPS, avšak nestalo se a na IAA 2015 byl přivezen koncept Koeru. Ten má být údajným předobrazem nového SUV-kupé, které se bude jmenovat CX-4 nebo CX-6. V následujícím měsíci se pak ukázal na domácím tokijském autosalonu koncept RX-Vision.
Jak už asi všichni víte, Mazda 3, 6, CX-5 i nyní CX-9 mají stejnou platformu, proto se dá logicky odvodit, že by nový Skyactiv-G Turbo pasoval i do zmíněných modelů. Dle jistých médií je údajně tento agregát ideálním kandidátem pro budoucí vozy MPS, ale bohužel (bohudík) Mazda má jiný názor. Kogai zdůrazňuje: „Nechceme měnit současnou politiku používání nejnovějších technologií skrze celé portfolio. Nedávno jsme výrazně modernizovali model 6 i CX-5. Nebudeme prostě měnit tuto politiku“.
CEO Mazdy také uvedl, že u nové generace benzínových motorů, označená jako Skyactiv II, bude představena průkopnická technologie HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition). Jinými slovy, zážehové motory budou pracovat se systémem zapalování jako u dieselových agregátů. Tyto motorizace se dají označit také jako „polodiesely“. Podobné plány měly i jiné automobilky, ale nepodařilo se jim to dotáhnout do sériové výroby, avšak Mazdě ano! Převratné pohonné jednotky se poprvé objeví v příští generaci CX-5, čili během roku 2017, a nabídne prý i spotřebu paliva pod 5 l/100 km.
Kogai na závěr pronesl: „Turbodmychadlo je nákladné řešení, a proto naší prioritou jsou atmosférické motory. Budeme nadále pracovat na zlepšení kompresního poměru a myslím si, že HCCI je správná cesta, jak toho dosáhnout“.

Zdroj: motoring.com.au
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít