Mazda nemá v plánu další modely s přeplňovaným motorem

Minulý měsíc se představila na losangeleském autosalonu zcela nová Mazda CX-9, která je zároveň i jakýmsi průkopníkem, neboť má pod kapotou motor Skyactiv-G s turbodmychadlem.
Jak už bývá zvykem v dnešní době, představený motor se postupně rozšíří do ostatních modelů dané automobilky, ale vypadá to tak, že u Mazdy nezastávají takovou strategii. Otázkou zůstává, zda je to dobrá nebo špatná volba…

Nový agregát nabídne v CX-9 výkon 253 koní a točivý moment 420 Nm. Oproti dřívějšímu šestiválci o obsahu 3,7 litru jsou to samozřejmě menší čísla. Nicméně, Skyactiv-G Turbo by mohl být ideální motorizací například do nové Mazdy 3 či 6 MPS nebo vůbec první MX-5 MPS. Bohužel přišlo zklamání, jelikož CEO Mazdy, Masamichi Kogai, opět prohlásil, že znovuzrození divize MPS není na pořadu dne, neboť Mazda se musí momentálně soustředit na vývoj zcela nového rotačního motoru i kupé RX.
Kogai také podotkl, že Mazda zastává v současné době filozofii „potěšení z jízdy“, což prý nekoresponduje s neustálým navyšováním výkonu. Dále řekl: „Zákazníci mohou být opravdu spokojení s dnešní nabídkou motorů, proto nemáme žádná zvláštní auta s označením MPS, jelikož každý náš model je jako od divize MPS“.
Dříve se rojily spekulace o tom, že na letošním frankfurtském autosalonu se měl představit koncept nové Mazdy 3 MPS, avšak nestalo se a na IAA 2015 byl přivezen koncept Koeru. Ten má být údajným předobrazem nového SUV-kupé, které se bude jmenovat CX-4 nebo CX-6. V následujícím měsíci se pak ukázal na domácím tokijském autosalonu koncept RX-Vision.
Jak už asi všichni víte, Mazda 3, 6, CX-5 i nyní CX-9 mají stejnou platformu, proto se dá logicky odvodit, že by nový Skyactiv-G Turbo pasoval i do zmíněných modelů. Dle jistých médií je údajně tento agregát ideálním kandidátem pro budoucí vozy MPS, ale bohužel (bohudík) Mazda má jiný názor. Kogai zdůrazňuje: „Nechceme měnit současnou politiku používání nejnovějších technologií skrze celé portfolio. Nedávno jsme výrazně modernizovali model 6 i CX-5. Nebudeme prostě měnit tuto politiku“.
CEO Mazdy také uvedl, že u nové generace benzínových motorů, označená jako Skyactiv II, bude představena průkopnická technologie HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition). Jinými slovy, zážehové motory budou pracovat se systémem zapalování jako u dieselových agregátů. Tyto motorizace se dají označit také jako „polodiesely“. Podobné plány měly i jiné automobilky, ale nepodařilo se jim to dotáhnout do sériové výroby, avšak Mazdě ano! Převratné pohonné jednotky se poprvé objeví v příští generaci CX-5, čili během roku 2017, a nabídne prý i spotřebu paliva pod 5 l/100 km.
Kogai na závěr pronesl: „Turbodmychadlo je nákladné řešení, a proto naší prioritou jsou atmosférické motory. Budeme nadále pracovat na zlepšení kompresního poměru a myslím si, že HCCI je správná cesta, jak toho dosáhnout“.

Zdroj: motoring.com.au

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *