Mazda se nechce vzdát spalovacích motorů, v budoucnu by mohly jezdit na biopalivo z řas
I když nás teď atakuje ze všech stran pandemie z koronaviru a tím i následná karanténní opatření, nesmíme zapomenout na to, že s příchodem nového roku začaly platit přísnější směrnice ohledně emisí v rámci EU.
Bohužel s přibývajícími roky se bude situace s regulemi zhoršovat, a proto automobilky pomýšlí na budoucnost a samozřejmě Mazda také. Jenže jak už ji známe, opět si to dělá po svém a půjde nejspíš zas proti proudu.
Už mnoho států dokonce vyslovilo i ten ortel, že uzákoní zákaz spalovacích motorů v nadcházejících letech, proto to může vypadat, že melou tzv. z posledního… Ale Mazda říká ne a vidí ve spalovacích motorech ještě velký potenciál, proto podporuje mnoho nadějných výzkumných projektů o biopalivech. Ano, sice nedávno představila i svůj první elektromobil MX-30, ale nežije v tom, že by nás elektromobily spasily.
Automobilka, která dříve se pyšnila rotačním motorem, si myslí, že biopaliva na základě řas, do kterých investuje, jsou dobrou volbou, pokud svět chce opravdu uhlíkově neutrální vozy. A dle Mazdy je to tím, že při spalování biopaliva z řas se uvolňuje pouze oxid uhličitý, který byl nasáknut do řas z atmosféry během vývinu.
Ovšem řasy mají i další výhody, například pěstování na půdě, která není vhodná pro zemědělství. Dále pak je lze pěstovat téměř bez dopadů na sladkovodní zdroje nebo jdou vyrábět ze soli a odpadní vody. Dokonce biopaliva z řas jsou snadněji rozložitelná a méně škodlivá k životnímu prostředí, pokud dojde k jejich úniku.
Mazda se však drží stále nohami na zemi, jelikož v tomto odvětví je ještě mnoho práce a je třeba se zaměřit na zlepšení produktivity či snížení nákladů – důležité atributy pro komercializaci alternativního paliva. Proto v rámci strategie Sustainable Zoom-Zoom 2030 poskytne Mazda technickou podporu hirošimské univerzitě a tokijskému technologickému institutu, které se zabývají zkoumáním úpravy genomu a fyziologií rostlin. Výsledky výzkumu budou následně přeneseny do praxe.
Zavedení biopaliva bude pro Mazdu důležité, protože očekává, že v roce 2030 bude nadále používat spalovací motory tak, jak je dnes známe. Ovšem přibližně 95% portfolia bude elektrifikováno, proto půjde logicky o hybridy. Též si Mazda myslí, že ropná paliva zůstanou „v kurzu“ minimálně do roku 2040. Automobilka považuje biopaliva za zásadní při drastickém snižování emisí CO2.
Nezbývá než Mazdě popřát hodně štěstí a dodat jí podporu!
Zdroj: motor1.com