Mazda se nechce vzdát spalovacích motorů, v budoucnu by mohly jezdit na biopalivo z řas

I když nás teď atakuje ze všech stran pandemie z koronaviru a tím i následná karanténní opatření, nesmíme zapomenout na to, že s příchodem nového roku začaly platit přísnější směrnice ohledně emisí v rámci EU. 
Bohužel s přibývajícími roky se bude situace s regulemi zhoršovat, a proto automobilky pomýšlí na budoucnost a samozřejmě Mazda také. Jenže jak už ji známe, opět si to dělá po svém a půjde nejspíš zas proti proudu.

Už mnoho států dokonce vyslovilo i ten ortel, že uzákoní zákaz spalovacích motorů v nadcházejících letech, proto to může vypadat, že melou tzv. z posledního… Ale Mazda říká ne a vidí ve spalovacích motorech ještě velký potenciál, proto podporuje mnoho nadějných výzkumných projektů o biopalivech. Ano, sice nedávno představila i svůj první elektromobil MX-30, ale nežije v tom, že by nás elektromobily spasily.
Automobilka, která dříve se pyšnila rotačním motorem, si myslí, že biopaliva na základě řas, do kterých investuje, jsou dobrou volbou, pokud svět chce opravdu uhlíkově neutrální vozy. A dle Mazdy je to tím, že při spalování biopaliva z řas se uvolňuje pouze oxid uhličitý, který byl nasáknut do řas z atmosféry během vývinu.
Ovšem řasy mají i další výhody, například pěstování na půdě, která není vhodná pro zemědělství. Dále pak je lze pěstovat téměř bez dopadů na sladkovodní zdroje nebo jdou vyrábět ze soli a odpadní vody. Dokonce biopaliva z řas jsou snadněji rozložitelná a méně škodlivá k životnímu prostředí, pokud dojde k jejich úniku.
Mazda se však drží stále nohami na zemi, jelikož v tomto odvětví je ještě mnoho práce a je třeba se zaměřit na zlepšení produktivity či snížení nákladů – důležité atributy pro komercializaci alternativního paliva. Proto v rámci strategie Sustainable Zoom-Zoom 2030 poskytne Mazda technickou podporu hirošimské univerzitě a tokijskému technologickému institutu, které se zabývají zkoumáním úpravy genomu a fyziologií rostlin. Výsledky výzkumu budou následně přeneseny do praxe.
Zavedení biopaliva bude pro Mazdu důležité, protože očekává, že v roce 2030 bude nadále používat spalovací motory tak, jak je dnes známe. Ovšem přibližně 95% portfolia bude elektrifikováno, proto půjde logicky o hybridy. Též si Mazda myslí, že ropná paliva zůstanou „v kurzu“ minimálně do roku 2040. Automobilka považuje biopaliva za zásadní při drastickém snižování emisí CO2. 
Nezbývá než Mazdě popřát hodně štěstí a dodat jí podporu!  

Zdroj: motor1.com
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít