Mazda Vision Coupe sbírá pozitivní ohlasy v LA, dočkáme se snad velkého sedanu?
Elegantní koncept Mazda Vision Coupe si odbyl výstavní světovou premiéru na domácím autosalonu v Tokiu, po jehož boku se ukázala ještě studie Kai.
Nyní probíhá losangeleský autosalon, kde pochopitelně hlavní hvězdou je omlazená Mazda 6 s novým motorem, ale i na tuto show dovezla automobilka zmíněný koncept Vision Coupe. Má snad Mazda něco za lubem? Pojďme si dát trochu konspirace… 🙂
Americký debut poutavé studie Vision Coupe se odehrál právě v Los Angeles a prozatím vrchní představitelé automobilky ani nenaznačili, zda ji pošle do sériové výroby. Jenomže to nemění nic na tom, že Vision Coupe sbírá opravdu velkou pozitivní zpětnou vazbu od návštěvníků právě probíhajícího amerického autosalonu. Co si budeme povídat, tato studie je ideálním předpokladem pro stvoření velkého a luxusního sportovního sedanu. Že by?
Mazda Vision Coupe má za úkol především ukázat světu, jakým směrem půjde designový jazyk Kodo. Cílem bylo odstranit přebytečné prvky na vnějšku, které spíš celkový design jaksi rozrušovaly. Protentokrát na to šla Mazda tzv. od lesa, použila jednoduchost a tradice – například samurajské meče.
Když se nad tímto zamyslíme, tak už delší dobu kolují spekulace, že by Mazda mohla uvést do prodeje model s pohonem zadních kol – platforma by byla převzatá od Toyoty, potažmo Lexusu, v rámci nedávno uzavřené spolupráce. Velký luxusní sedan s pohonem zadní nápravy? Nezní to špatně, že? Uvidíme, co má Mazda za lubem, ale nečekala takové ohlasy na americké půdě. Ať tak či tak, onen sedan by se stejně prodával jen na území USA, případně Asie.
A jak by se mohl jmenovat nový sedan, který by byl větší než současná Mazda 6? Logicky asi každého napadne označení Xedos či 929, jenomže k těmto názvům se značka už stoprocentně nevrátí a navíc nemá na co navazovat v současném portfoliu. Při pohledu na nynější strategii by se mohl pyšnit označením Mazda 9, jakožto duchovní nástupce Xedosu 9. Vision Coupe je řazen do kategorie mid-size, tudíž délka maximálně cca 4,8 metru (Xedos 9 má 4,82 m).
Další zajímavý poznatek je také to, že Lexus mluví o tom, jak se model GS (na délku měří 4,85 m) neprodává podle plánů a uvažuje, co s ním provede dále. Jelikož se Lexus GS prodává s pohonem zadních nebo všech čtyř kol, zapadá to pěkně do prvotních spekulací, že Mazda přemýšlí nad modelem s pohonem zadní nápravy. Lexus by tak mohl dodat Mazdě podvozek a ona by si navrhla design, či dodala interiér a motory. I když je GS také jako hybrid, může jej dostat také Mazda, ale nemusí…
Jsou to prozatím jen mé domněnky, na kterých nemusí být ani špetka pravdy, ale ono to dává celkem logiku. Uvidíme, co nám připraví Mazda ve spolupráci s Toyotou. Každopádně, velký sedan s RWD bych v nabídce určitě uvítal.