Nástupce Mazdy RX-8 se představí v roce 2017, bude využívat koncepce transaxle

Koncem října jsme byli svědky velkolepé slavnostní premiéry konceptu Mazda RX-Vision, který se představil na tokijském autosalonu a je tak předzvěstí nového modelu RX.
RX-Vision nepředpovídá i budoucnost RX, ale také rotačního motoru. Cirka po dvou týdnech od debutu, kdy Mazda neprozradila žádné informace o pohonném ústrojí, se australský automobilový web Motoring dozvěděl nějaké pikantnosti od tajného zdroje, údajně přímo z Mazdy.

Sériová podoba představeného konceptu se dočká své premiéry s největší pravděpodobností v roce 2017, kdy Mazda bude slavit padesátiny svého rotačního motoru. A je téměř jisté, že nový Wankelův motor od Mazdy bude využívat technologií SkyActiv-R, které byly umístěny i do zmíněné koncepční studie. Výkonný ředitel Mazdy prohlásil: „Budete si muset počkat do roku 2017, abyste zjistili, co pohání náš koncept. To oslavíme 50. výročí našeho rotačního motoru.
Motoring zjistil, že právě Mazda testuje dvourotorový hybridní přeplňovaný motor o obsahu 1,6 litru (2×0,8 l), interně značený 16X, jenž bude vybaven dvoustupňovým turbo systémem. Daná technika má právě vyřešit neduhy motoru 13B (vysoká spotřeba paliva i oleje a nedostatek točivého momentu). Prozatím nebyl oficiálně potvrzen výkon, ale odhaduje se hodnota přes 455 koní.
Co se týče přeplňovaného systému, v nízkých otáčkách bude pomáhat elektrické turbo (e-turbo), zatímco při vyšších se sepne klasické výfukové turbodmychadlo. Motor 16X má prý točit až nad hranici 8000 otáček. Nová Mazda RX bude využívat také koncepce transaxle, to znamená, že dvouspojková převodovka bude umístěna u zadní nápravy a díky tomu nabídne sportovní model dokonalé rozložení hmotnosti.
Pokud Vás zarazila přítomnost dvouspojkové převodovky, tak mě také. Zatím to vypadá tak, že nový rotační motor bude spjat pouze s automatickou převodovkou, jelikož o manuálu se nikdo nezmiňuje. Do poslední chvíle budu však doufat, že nové sportovní kupé nabídne i manuální převodovku. Nicméně, nová MX-5 je již venku, a proto se inženýři MX-5 přesunuli na vývoj nástupce RX-8. Ale dopředu je vyloučeno, že vývoj vede šéfinženýr MX-5, Nobuhiro Yamamoto. Premiéra se plánuje na rok 2017 a pravděpodobně ponese označení RX-9.
Produkční verze RX-Vision má být také o 200 mm kratší ve srovnání s konceptem a také se očekává, že hmotnost se bude pohybovat pod 1400 kg, a to díky použití hliníkové konstrukce s velkým množstvím uhlíkových vláken. A neověřená informace na závěr, spekuluje se o tom, že nová RX-9 bude postavena na platformě současné MX-5. Jestli to tak bude, to ukáže čas.  
Zdroj: motoring.com.au

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *