Mazda 3 Turbo není hot hatch, přesto jim zatopí. Chlubí se zrychlením pod 6 sekund

Mazda 3 Turbo není hot hatch, přesto jim zatopí. Chlubí se zrychlením pod 6 sekund

V průběhu léta letošního roku se představila nová Mazda 3 Turbo, která se ukázala poprvé na americkém trhu. Automobilka řekla hned ze začátku, že nejde o hot hatch, ale dle techniky by jim klidně mohl být.

I když se rozšiřuje poslední dobou kategorie hot hatchů, Mazda se s 3 Turbo vydala jiným směrem. Přesněji, než se honit za počtem koní a ovladatelností na úkor pohodlí jako tomu bývá u hot hatchů, dala vozu výkonný motor, pohon všech čtyř kol a automat. Teď Mazda odhalila údaje ohledně zrychlení, jak je na tom „oturbená trojka“?

Pod kapotou se nachází přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový benzín, počítá se s výkonem 230 koní a krouticím momentem 420 Nm. V kombinaci s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovým automatem zrychlí z 0 na 97 km/h za méně než šest sekund.

Ovšem pokud je Mazda 3 Turbo v režimu Sport a má převodovku v automatickém režimu i deaktivovanou kontrolu trakce, dosáhne zrychlení z 0 na 97 km/h za 5,75 sekundy. Za stejný čas to dokáže i plnohodnotný hot hatch jako třeba Honda Civic Type R nebo Renault Megane RS Trophy, které jsou ale výkonnější. Kdežto třeba Hyundai i30 N či Volkswagen Golf GTI mají čas na 97 km/h horší než Mazda 3 Turbo. Zajímavé od auta, které nebylo ani navrhnuto jako rival hot hatchů, že?

Na americkém trhu startuje nová Mazda 3 Turbo na částce 29 900 amerických dolarů (v přepočtu asi 666 tisíc korun). Ve srovnání s Golfem GTI je dražší o 1305 dolarů (cca 29 tisíc korun), ale japonský model si to dokáže obhájit výbavou, kde lze objevit např. vyhřívaná kožená sedadla, elektricky ovládanou střechu, vyhřívaný kožený volant, dvouzonovou klimatizaci, 8,8palcový displej s infotainmentem vč. Apple CarPlay a Android Auto, head-up displej, WiFi hotspot či prémiový audio systém BOSE s 12 reproduktory.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít