Očekávaná chvíle právě nastala! Před malým okamžikem byla představena na americkém autosalonu v Chicagu výroční Mazda MX-5 k 30. výročí oblíbeného modelu.
Premiéra proběhla na stejném místě, kde se odhalila před třiceti lety úplně první generace MX-5 s označením NA. Pokud by měl někdo chuť se na výroční MX-5 podívat osobně, má možnost do 18. února, poté autosalon zavře své brány. Co nabídne slavnostní MX-5?
Po 30 letech a více než milionu prodaných kusů se Mazda domnívá, že nejde pouze jen o jejich vlastní tvorbu, poněvadž vývoj modelu podpořili především fanoušci po celém světě, kteří si nějakou MX-5 (v USA pod názvem Miata) zakoupili. Aby Mazda vyjádřila nějakým způsobem vděčnost ke svým zákazníkům, nechala vyvinout speciální lak Racing Orange pro novou limitovanou edici. Exkluzivní odstín má evokovat rozbřesknutí nového vzrušujícího dne.
Oranžová barva se vyjímá i na brzdových třmenech, vpředu Brembo a vzadu Nissin, dále pak nejdou přehlédnout akcenty oranžové v interiéru na sedadlech Recaro, čalounění dveří, palubní desce i řadicí páce. Dokonce nabídne MX-5 30th Anniversary i audiosystém BOSE s devíti reproduktory a na vybraných trzích nebude chybět ani Apple CarPlay a AndroidAuto.
Na první pohled nezaujme pouze luxusní oranžová barva, ale také kovaná 17″ kola Rays ZE40 RS30, vyrobená exkluzivně pro MX-5 v kooperaci se společností Rays Co., Ltd., a plaketka s pořadovým číslem – umístěná za předními dveřmi. Celkově sjede z linek jen 3000 kusů pro celý svět, a to jak v provedení klasický soft-top, tak MX-5 RF. Při premiéře bylo zmíněno, že pro USA je vymezeno 500 kusů.
Nepadla bohužel zmínka o motoru, ale dle mého názoru bude v útrobách umístěn 2,0 Skyactiv-G o výkonu 184 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Mazda MX-5 30th Anniversary se může pochlubit samosvorným diferenciálem i tlumiči Bilstein, které však budou dostupné jen pro vozy s manuální převodovkou.
Pokud se podíváme zpátky do minulosti, tak první MX-5 byla představena v roce 1989 a okamžitě se stala úspěšným modelem. Po třiceti letech a čtyřech generací modelu se stále MX-5 drží filozofie cenově dostupného, lehkého a zábavného roadsteru, díky čemuž vládne nadále v prodejnosti po celém světě.
EDIT:
Už je potvrzeno, že pod kapotou výroční MX-5 30th Anniversary se bude vyjímat nejnovější motorizace, tedy 2,0 Skyactiv-G o výkonu 184 koní, tak jak jsem původně předpovídal. Ale musím zmínit i malou zajímavost, na japonském trhu bude k mání výroční model jen se základní benzínovou patnáctistovkou.
Mazda dokonce odhalila ceny MX-5 30th Anniversary pro americký trh. Klasický soft-top startuje na částce 34 995 dolarů (v přepočtu cca 796 000 korun), kdežto provedení RF na 37 595 dolarů (cca 856 000 korun). Za příplatek 500 dolarů (cca 12 000 korun) u soft-topu, respektive 400 dolarů (cca 9000 korun) u RF, si můžete pořídit automatickou převodovku.
Ahoj, jsem Jirka a mám slabost pro Mazdy - takovou, že o nich raději píšu, než abych je skupoval. Pokud máš Mazdu, tak jsi tu správně. Pokud ne, možná ji po přečtení pár článků budeš chtít taky. Příjemné čtení a ať ti to jezdí!
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.