Nadšenec Mazd navrhl RX-Vision v sériové podobě, vypadá skvěle!
Ač se to nezdá, letos tomu budou už tři roky, co se představila úchvatná studie Mazda RX-Vision – debut proběhl na domácím autosalonu v Tokiu.
Nejde tak jen o skvostný koncept, ale především také o naději pro skalní fanoušky modelů RX a rotačních motorů. Mnoho lidí tak doufá, že Mazda skutečně stále pracuje na novém Wankelu a nástupci RX-8. Jestli tomu tak skutečně je, těžko odhadovat.
Jen pro připomenutí, Mazda RX-Vision měří na délku 4389 mm, na šířku 1925 mm a na výšku 1160 mm. Má pochopitelně pohon zadních kol a měl by disponovat novým rotačním motorem, prozatím značený jako Skyactiv-R. Že automobilka skutečně něco kuje, dokazuje i podivná mula RX-8 na německém okruhu Nürburgring.
Co se týče informací o novém Wankelu, podle posledních zpráv by mělo jít o dvourotor s obsahem 1,6 litru (2×0,8 l) a turbodmychadlem o výkonu cca 400 koní. Druhou možností je hybridní rotační motor s výkonem cca 450 koní. Ať tak či onak, Mazda chce zapracovat na neduzích minulého motoru, takže to znamená, že eliminuje hodnoty emisí a spotřeby paliva.
Navíc někteří fanoušci jsou opravdu nedočkaví a vytváří různé ilustrace, jako třeba jeden čtenář zahraničního deníku Carscoops, Sean Sweeney, který zveřejnil RX-Vision v sériové podobě. Silueta vozu zůstala beze změn, autor pouze přidal pár odznáčků, poznávací značky, nová kola, kliky dveří, parkovací senzory a pochopitelně zpětná zrcátka. Výsledek vypadá vážně skvěle a nadšencovi musí srdce zaplesat. Pokud se tak stane, bude nástupce RX-8 konkurovat např. Porsche Cayman a Jaguaru F-Type.
Prozatím nepadly žádné oficiální informace o tom, zda Mazda skutečně odhalí novodobý model RX s rotačním motorem, ale logicky se nabízí, že by mohl být odpovídajícím „dárkem“ k 100. výročí Mazdy – stane se tak v roce 30. ledna 2020. Necháme se překvapit…
Zdroj: carscoops.com