Hodně peněz, ale také hodně muziky aneb známe kompletní ceník nové Mazdy 3
Mazda 3 se představila ve čtvrté generaci koncem listopadu na autosalonu v Los Angeles. Ovšem zřejmě nikdo pak nečekal, že se nová „trojka“ zastaví do konce letošního roku ještě v Praze. Zde totiž 13. prosince proběhla soukromá akce pro dealery a novináře z Evropy, dorazilo cirka 350 lidí.
Po uveřejnění kompletní galerie nové Mazdy 3, jak hatchbacku, tak sedanu, spíš už fanoušci (včetně mě) netrpělivě čekají na odhalení českého ceníku. Zatím se tak oficiálně ještě nestalo, ale Mazda News jej pro Vás už má. Jak je to tedy se základní výbavou a cenou?
Pokud jste nečetli mé obsáhlé preview k nové Mazdě 3, tak doporučuji i se zpožděním. Jak už v něm uvádím, čtvrtá generace kompaktního modelu se bude nabízet celkem se třemi motory, a to včetně jednoho revolučního. Mluvíme samozřejmě o evropském trhu, neboť v zámoří je situace trochu jiná. Jestli však v budoucnu dostane evropská specifikace ještě další motory, těžko říci, tisková zpráva mluví ještě o benzínové patnáctistovce. Každopádně, v nabídce se vyjímají konkrétně tyto tři pohonné jednotky:
– benzínový 2,0 Skyactiv-G o výkonu 122 koní a točivém momentu 213 Nm (označení Skyactiv-G122)
– dieselová 1,8 Skyactiv-D o výkonu 116 koní a točivém momentu 270 Nm (označení Skyactiv-D116)
– převratný 2,0 Skyactiv-X o výkonu 181 koní a točivém momentu 222 Nm (označení Skyactiv-X181)
– převratný 2,0 Skyactiv-X o výkonu 181 koní a točivém momentu 222 Nm (označení Skyactiv-X181)
Nová Mazda 3 s motorem G122, ať už v provedení hatchback či sedan, startuje v základní výbavě na stejné částce, a to 520 900 Kč. Ano, zřejmě teď mnoho lidí si pláclo rukou do čela, protože je to vysoká cena oproti jejím konkurentům. Ale je potřeba nezatracovat podle řeči čísel, neboť nová „trojka“ si stanovenou cifru obhájí. Co tedy je k dispozici v základní výbavě? Myslím si, že je tam vše potřebné, za co si obvykle připlácíte u konkurence nemalými částkami. Mimo jiné, k motoru je standardně připojena šestistupňová manuální převodovka, za automat se připlácí 65 000 Kč (585 900 Kč). Agregát D116 začíná ve standardu na 574 900 korunách.
Podívejte se proto na následující výčet nejdůležitějších prvků základní výbavy – 16“ litá kola, LED světlomety včetně ostřiků, barevný head-up displej, digitální přístrojový štít, 8,8palcový barevný displej, klimatizace, kožená hlavice řadicí páky i volant, dešťový a světelný senzor, systém prevence nárazu v městském provozu (SCBS) včetně detekce chodců (AEB), systém pro hlídání mrtvého úhlu (BSM) včetně sledování provozu za vozidlem (RCTA), systém pro hlídání jízdních pruhů (LKA), adaptivní tempomat (MRCC), inteligentní asistent pro hlídání rychlosti (ISA), asistent rozjezdu do kopce, inteligentní brzdový systém (SBS), rozeznávání dopravních značek (TSR), automatické přepínání dálkových a potkávacích světel (HBC), systém pro hlídání pozornosti řidiče (DAA), zadní parkovací senzory, alarm, AM/FM rádio s USB + 8 reproduktorů + DAB + Bluetooth, systém eCall, Apple CarPlay/Android Auto, integrovaný navigační systém a G-Vectoring Control Plus (GVC+).
Mazda 3 přijíždí ještě s jednou závratnou novinkou, poněvadž dosud byly stanoveny výbavové stupně (Challenge, Attraction, Revolution, …) a z toho si vybírali potenciální zákazníci jednotlivé příplatky ze seznamu výbav. Dnes je to už jinak, protože Mazda mění cenovou politiku. Základ je daný a pak se budou jen přikupovat pakety (balíčky). Nutno podotknout, že obě karosářské verze mají identické ceny, jen tedy u sedanu není v nabídce pohon všech čtyř kol (alespoň v EU).
Startovací výbava, která není nějak pojmenovaná, nenabízí možnost koupě balíčků. Ovšem u dalšího stupně, paketu Plus, už ta volba existuje. Ten nabídne oproti standardu 18“ litá kola, vyhřívaná sedadla i volant, odmrazování stěračů, automatickou dvouzonovou klimatizaci, Smart Keyless Entry, automatické stmívání vnitřního i vnějších zrcátek, přední parkovací senzory a couvací kameru. S motorem G122 a paketem Plus začíná cena na 554 400 Kč (s automatem na 619 400 Kč), kdežto diesel D116 na 608 400 Kč (+ 65 000 za automat). Nad paketem Plus se nachází ještě paket GT, který disponuje 18“ tmavými litými koly, adaptivními LED světlomety, zadními bočními zatmavenými skly, lesklými B- a C-sloupky, bezrámečkovým vnitřním zpětným zrcátkem, pádly pro řazení pod volantem (pouze u AT) a LED diodami pro denní svícení.
Revoluční motor Skyactiv-X je k mání pouze u nejvyššího stupně GT, kde byla cena stanovena na 603 400 korun. V případě volby automatické převodovky se připlácí obligátních pětašedesát tisíc korun. Varianta X181 GT Plus pak startuje na 634 400 Kč a s automatickou převodovkou posléze na 699 400 korunách. Vůbec poprvé je k dispozici v České republice u Mazdy 3 pohon všech čtyř kol, ale jen s motorizací Skyactiv-X. Pokud máte tedy zálusk na 4×4, tak v kombinaci s paketem GT a manuálem si připravte 668 400 Kč. Za paket GT Plus je pak příplatek 31 tisíc korun. Za vrchol se dá označit, když vynecháme příplatkové balíčky, X181 GT Plus v kombinaci s automatem a pohonem 4×4, pak se cena vyšplhá až na 764 400 Kč.
Tímto jsme si shrnuli základní pakety, ale Mazda 3 má ještě ty příplatkové. Prvním z nich je balíček Style, který nabízí adaptivní LED světlomety, LED diody pro denní svícení, zadní boční zatmavená skla, lesklý B-/C-sloupky, bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, další designové akcenty v interiéru a pádla pro řazení pod volantem (v případě přítomnosti automatu). Druhým v pořadí je paket Luxury. Ten obsahuje kožené čalounění, elektricky ovládaná přední sedadla včetně bederní opěrky a sedadlo řidiče s pamětí (nastavuje sedačku, head-up displej a vnější zrcátka).
Předposlední balíček Safety se může pochlubit 360° monitorovacím systémem, kamerou sledující pozornost řidiče (DAA+), systémem výstrahy pohybu před vozidlem (FCTA), systémem výstrahy pohybu za vozidlem včetně asistentu brzd, zadním SCBS (SCBS-R) a také asistenčním systémem pro jízdu v hustém provozu. Doplňkový paket Sound pak disponuje soundsystémem BOSE s 12 reproduktory. Je však zajímavé, že nenajdete ani jeden příplatkový paket u dieselového motoru. Jde tak zřejmě o strategický krok od Mazdy, aby lidé preferovali spíše motor Skyactiv-X a zároveň tak mysleli na životní prostředí.
Samozřejmě veškeré příplatkové balíčky nelze přikoupit ke všem motorizacím a základním paketům. Jak to tedy je u hatchbacku? V případě volby G122 Plus si připlácíte za paket Sound 13 500 Kč, paket Style 28 000 Kč a pak jdou samozřejmě různé kombinace. Jinými slovy, Sound + Style + Luxury (černá kůže) vyjde na 80 500 Kč, ale třeba Safety + Sound + Style „jen“ na 64 500 Kč. Kompletní set Sound + Style + Safety + Luxury (černá kůže) vychází poté na 103 500 korun. U sedanu je to nastavené odlišněji, protože paket Sound a Style lze přikoupit jen jako celek za 41 500 korun. Ostatní už je shodné s hatchbackem.
U provedení X181 GT Plus je situace trochu jiná. Paket Sound opět stojí 13 500 korun, ale v kombinaci s Luxury (černá kůže) se pak cena zvýší na 52 500 Kč. Balíčky Safety + Sound + Luxury s černou kůží jsou oceněny na 75 500 korun, ale pokud byste chtěli místo černé červenou kůži, je třeba si připravit navíc ještě pět tisíc korun. Verze X181 AWD Plus má možnost dokoupení jen paketů Safety + Sound + Luxury s černou kůží za 75 500 korun, respektive s červenou kůží za 80 500 korun. Ještě se sluší ještě zmínit, že za metalický/perleťový lak činí příplatek 13 900 Kč a prémiový šedý lak Machine Gray vyjde na 17 400 korun, respektive červený odstín Soul Red Crystal na 20 900 Kč.
Sečteno podtrženo, nejlevnější hatchback a sedan vyjde na 520 900 Kč a na druhé straně barikády se pak vyjímá nejdražší hatchback se všemi příplatky za 865 800 Kč, kdežto sedan „jen“ za 800 800 korun. Co se týče dostupnosti, novou Mazdu 3 lze objednávat už nyní a prodej bude zahájen v únoru příštího roku, alespoň v případě hatchbacku, poněvadž sedan má dorazit až v červnu roku 2019 společně s motorem Skyactiv-X. A na závěr špatná zpráva, s výkonným provedením MPS nemáme počítat, viz náš postarší článek.