Mazda CX-9 dostala řadu inovací, je vybavenější než kdy dřív

My Češi, pokud chceme velké SUV od Mazdy, se musíme spokojit s CX-5. Jenže za velkou louží je tomu jinak – Mazda nabízí například v Japonsku model CX-8, který se dá označit v podstatě za sedmimístnou CX-5, ale Austrálie, Rusko či USA má zase CX-9, a to je trochu jiná liga.
Mazda CX-9 byla představena poprvé v roce 2015 na autosalonu v Los Angeles a od té doby prošla několika menšími modernizacemi. A ta další v pořadí nastala s příchodem nového roku. Co tak nabídne CX-9 v modelovém roce 2020?

Stejně jako ostatní Mazdy, tak i CX-9 přechází ze systému G-Vectoring Control (GVC) na propracovanější verzi G-Vectoring Control Plus (GVC+), která zajišťuje vektorování točivého momentu a na základě využití pohonu kol a brzd dodá řidiči větší pocit jistoty a bezpečnosti. S tím samozřejmě souvisí i lepší jízdní vlastnosti a stabilita vozu. Krom toho disponuje inovovaná CX-9 ještě systémem Off-Road Traction Assist, který zabraňuje prokluzu kol na mokrém povrchu.
Mazda přepracovala také automatický brzdový systém, který detekuje nově chodce za tmy a pomáhají mu v tom vylepšené adaptivní LED světlomety zajišťující vynikající viditelnost a neoslnění protijedoucích vozů v provozu. Elektrická parkovací brzda, bez které to dnes prostě nejde, má nyní funkci Auto-Hold. A rodič s dítětem v náruči a nákupem v rukou uvítá další novinku u CX-9, a to otevírání víka zavazadlového prostoru pomocí mávnutí nohou pod nárazníkem.
Inovace se dostavily i do kabiny, kde se vyjímá nově 9palcový displej multimediálního systému na palubní desce. Jak už asi víte, tak CX-9 nabízí třetí řadu sedadel. A do té bude nyní lepší přístup, jelikož velké SUV dostalo v rámci faceliftu tlačítko, umístěné na spodní straně druhé řady sedadel, pomocí kterého se dané sedadlo sklopí a odsune vpřed. Navíc cestující na úplně zadních sedadlech mohou využívat i USB porty, díky kterým lze nabíjet třeba mobilní telefony.
Zlepšení se dočkala i kůže Nappa, jenž je k dispozici v odstínu ořechově hnědé nebo sněhově bílé, ale CX-9 se může pochlubit také novými sadami litých kol o velikosti 18 a 20 palců, inovovaným označením na karoserii a hlavně klíčkem, se kterým přijela jako první současná Mazda 3. No, uznejte sami, není přece jen škoda, že nám CX-9 nejezdí i po českých cestách?
Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít