Mazda pozastavila uvedení MX-30 s rotačním motorem, důvodem je cena

Mazda pozastavila uvedení MX-30 s rotačním motorem, důvodem je cena

Začátkem letošního roku jsem zveřejnil článek, že Mazda má v plánu uvést během příštího roku další verzi MX-30, která se bude pyšnit vyšším dojezdem díky přítomnosti rotačního motoru coby „generátoru“. Jak to tak vypadá, dnes je situace zase jiná.

Mazda měla původně v plánu uvedení nové MX-30 s vyšším dojezdem v první polovině roku 2022, a to zejména na americkém a evropském trhu. Jenže nyní místní japonské zdroje mluví o tom, že automobilka shodila ze stolu novou variantu MX-30, protože by musela dostat kapacitně větší akumulátor a to by se pochopitelně podepsalo i na pořizovací ceně auta.

Momentálně prodávané MX-30 v Evropě i Japonsku disponují malým lithium-iontovým akumulátorem o výkonu 35,5 kWh, díky kterému nabízí dojezd 200 km dle normy WLTP. Na domácím trhu mají dokonce ještě v nabídce mild-hybridní provedení. Použitím vyvíjeného rotačního motoru v MX-30 by se dosáhlo daleko vyššího dojezdu, což by mohlo být lákavější pro zákazníky, kteří by chtěli mít MX-30 na delší cestování.

Mluvčí Mazdy, Masahiro Sakata, uvedl v prohlášení pro deník Auto News: „Nadále zvažujeme použití rotačního motoru pro prodloužení dojezdu, ale stále není rozhodnuto, kdy se tak stane.“

Je tak klidně možné, že v budoucnu dostanou rotační motor i další modely, o kterých nebyla zatím řeč. Není divu, protože jak už víme, Mazda pracuje na třinácti elektrifikovaných modelech.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

One thought on “Mazda pozastavila uvedení MX-30 s rotačním motorem, důvodem je cena

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *