Mazda představila koncept RX-Vision, vypadá naprosto úžasně

Velkolepá premiéra očekávaného konceptu značky Mazda je za námi! Uskutečnila se dnes půl hodinky po půlnoci a společně se mnou ji sledovalo i hodně z Vás.
Kdo nekoukal na live stream, mohl alespoň číst průběžné informace z mé online premiéry. Nová Mazda RX-Vision byla představena v přítomnosti CEO automobilky na právě probíhajícím tokijském autosalonu.

Představená Mazda RX-Vision, jak už název napovídá, představuje vizi budoucnosti a Mazda doufá, že jednoho dne se stane realitou. Ve zkratce jde o dvoudveřový sportovní vůz, který má pohonnou jednotku, konkrétně příští generaci rotačního motoru SkyActiv-R, umístěnou vpředu, pohon zadních kol a samozřejmě design KODO – Soul of Motion. Zadní světla mají evokovat legendární RX-7 (FD). Na první pohled RX-Vision zaujme dlouhým předkem a téměř žádným zadním převisem.
Mazda RX-Vision měří na délku 4389 mm, na šířku 1925 mm, na výšku 1160 mm a rozvor náprav je rovných 2700 mm. Ve srovnání s předchozí RX-8 je koncept kratší, širší a nižší. Celkový vzhled zkrášlují i masivní 20palcová litá kola s předními pneumatikami o rozměru 245/40R20 a zadními 285/35R20. Ve srovnání s konkurencí je RX-Vision delší a širší než Toyota GT86/Subaru BRZ nebo Nissan 370Z, ale dokonce i nižší než Toyobaru.
Interiér je opravdu zaměřený pouze na řidiče, takže tu není k vidění žádný infotainment a další podobné serepetičky, kterými jsou rozmazlované řidiči dnešních, i sportovních, aut. Kabina nabídne koženou palubní desku, dvě červená kožená sedadla, plno prvků z karbonu i menší retro v podobě hlubokého tříramenného volantu a analogové přístrojové kapličky, kde je dominantou otáčkoměr s „červenou“ hranicí 8000 otáček. Mazda zřejmě dbala na každý gram hmotnosti, jelikož RX-Vision nemá ani vnitřní kliky, pouze kožená poutka.  
Bohužel Mazda nezveřejnila žádné podrobnosti o novém rotačním motoru SkyActiv-R, jelikož na něm stále pracuje a chce se tak vyvarovat neduhům z předchůdce RX-8. Alespoň však Mazda pronesla, že nový Wankelův motor vyřeší tři kritické problémy, které se vyskytovaly u předchozích generací – přesněji vysoká spotřeba paliva, nadměrné emise a malá spolehlivost. Mazda by ráda představila sériový sportovní vůz s rotačním motorem v roce 2017, kdy model Cosmo Sport oslaví své padesátiny. U rotoru SkyActiv-R lze očekávat přímé vstřikování i bohužel přeplňování, ale mluví se dokonce i o hybridním ústrojí. Co se týče hmotnosti, sériová RX-Vision by se měla pohybovat pod hranicí 1360 kg.
Co říci na závěr? Mazdě velmi fandím, aby se jí podařilo vychytat veškeré mouchy rotačního motoru, a doufám, že sériová podoba bude vypadat a jezdit tak fantasticky jako právě představený koncept. Mazdo, díky za zrození značení RX a rotačního motoru!
Zdroj: carscoops.com


Jiří Diviš

Jiří Diviš

0 thoughts on “Mazda představila koncept RX-Vision, vypadá naprosto úžasně

  1. hnus.. ještě delší mohli udělat ten předek =D jediné co je hezké je barva =D ala kopie ferrari .. tohle mazdě nevyjde ..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít