Mazda přiveze na IAA motor s technologií HCCI, do Tokia pak koncept nové Mazdy 3

U některých automobilek se téměř nic neděje a pro nás pisálky tak nastává tzv. okurková sezona, což však není protentokrát případ Mazdy.
Nejenom, že uzavřela alianci s Toyotou, jak už jste se mohli dočíst před pár hodinami, ale vyrojily se také, zatím nepotvrzené, informace o zcela nové generaci Mazdy 3 a motoru s technologií HCCI. Na co se tedy můžeme těšit?

Hned na začátek musím napravit jednu dezinformaci, která koluje po českých portálech. Některé české motoristické weby totiž informovaly o tom, že Mazda přiveze na letošní frankfurtský autosalon koncept nové Mazdy 3 společně s převratným motorem vybavený technologií HCCI. Jenomže tohle je špatná informace! Podle mých informací Mazda přiveze na IAA maximálně nový motor HCCI, kdežto onen koncept bude představen až na podzim v Tokiu, kde navíc Mazda chce oslavit i padesátiny Wankelu v jejich vozech, a to další fází konceptu RX-Vision.
Ale postupně, motor s technologií HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition) je v podstatě dieselový agregát, který „papá“ benzín. Že stále nerozumíte? Tak jinak, motor spotřebovává benzín, ale díky vysokému kompresnímu poměru provede tlak na zapálení směsi paliva a vzduchu, tím pádem nejsou třeba zapalovací svíčky a zvyšuje se i efektivita. Navíc tato motorizace má být kladivem i na přísné emisní limity, protože nabídne nízkou spotřebu i emise, aniž by musel být hybridní. O podobnou věc usiloval dříve už Mercedes nebo General Motors, ale jediná Mazda to dotáhla až takhle daleko!
Co se týče nové Mazdy 3, její koncept má být představen na autosalonu v Tokiu a pochopitelně v jeho útrobách bude umístěn revoluční motor s HCCI. Prozatím místo debutu nebylo oficiálně potvrzeno, ale vše tomu nasvědčuje. Navíc nová Mazda 3 bude prvním modelem, který nabídne motory HCCI v sériovém provedení. Známy jsou i další informace jako například, že nová generace bude postavena na stejné platformě jako současná, ale nabídne zcela novou konstrukci a vylepšený interiér. Auto bude navrženo i tak, aby pak přešlo bez problémů na motory Skyactiv II, které budou využívat právě systém HCCI. Pak se pochopitelně dané agregáty rozšíří i do ostatních modelů od Mazdy.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít