Mazda přiveze na IAA motor s technologií HCCI, do Tokia pak koncept nové Mazdy 3

U některých automobilek se téměř nic neděje a pro nás pisálky tak nastává tzv. okurková sezona, což však není protentokrát případ Mazdy.
Nejenom, že uzavřela alianci s Toyotou, jak už jste se mohli dočíst před pár hodinami, ale vyrojily se také, zatím nepotvrzené, informace o zcela nové generaci Mazdy 3 a motoru s technologií HCCI. Na co se tedy můžeme těšit?

Hned na začátek musím napravit jednu dezinformaci, která koluje po českých portálech. Některé české motoristické weby totiž informovaly o tom, že Mazda přiveze na letošní frankfurtský autosalon koncept nové Mazdy 3 společně s převratným motorem vybavený technologií HCCI. Jenomže tohle je špatná informace! Podle mých informací Mazda přiveze na IAA maximálně nový motor HCCI, kdežto onen koncept bude představen až na podzim v Tokiu, kde navíc Mazda chce oslavit i padesátiny Wankelu v jejich vozech, a to další fází konceptu RX-Vision.
Ale postupně, motor s technologií HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition) je v podstatě dieselový agregát, který „papá“ benzín. Že stále nerozumíte? Tak jinak, motor spotřebovává benzín, ale díky vysokému kompresnímu poměru provede tlak na zapálení směsi paliva a vzduchu, tím pádem nejsou třeba zapalovací svíčky a zvyšuje se i efektivita. Navíc tato motorizace má být kladivem i na přísné emisní limity, protože nabídne nízkou spotřebu i emise, aniž by musel být hybridní. O podobnou věc usiloval dříve už Mercedes nebo General Motors, ale jediná Mazda to dotáhla až takhle daleko!
Co se týče nové Mazdy 3, její koncept má být představen na autosalonu v Tokiu a pochopitelně v jeho útrobách bude umístěn revoluční motor s HCCI. Prozatím místo debutu nebylo oficiálně potvrzeno, ale vše tomu nasvědčuje. Navíc nová Mazda 3 bude prvním modelem, který nabídne motory HCCI v sériovém provedení. Známy jsou i další informace jako například, že nová generace bude postavena na stejné platformě jako současná, ale nabídne zcela novou konstrukci a vylepšený interiér. Auto bude navrženo i tak, aby pak přešlo bez problémů na motory Skyactiv II, které budou využívat právě systém HCCI. Pak se pochopitelně dané agregáty rozšíří i do ostatních modelů od Mazdy.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *