Toyota odkoupí 5% akcií Mazdy a společně postaví továrnu v USA

Bohužel v dnešní době je třeba šetřit na vývoji i následné výrobě nových modelů, a proto většinou automobilky vstupují do nějakých aliancí, či koncernů.
Například nedávno značku Mitsubishi odkoupila aliance Renault-Nissan a i díky tomu se stala světovou jedničkou v prodejích – ano, předběhla i Volkswagen. Do aliance vstoupí také Mazda, ale u ní to není tak vážné jako v případě automobilky s třemi diamanty. Oč se jedná?

Do dnešních dnů byla Mazda nezávislá, ale skalní fanoušci si zajisté pamatují, jak spolupracovala například s Fordem. Protentokrát uzavřela dohodu o spolupráci s Toyotou, která odkoupí 5% akcií Mazdy a společně se tak pustí do výstavby výrobního závodu v USA. Mazda zase koupila 0,25% akcií Toyoty. Obě transakce mají hodnotu 50 miliard jenů a je tak krásně vidět, jak je Mazda malou, ale zato velmi schopnou automobilkou. Krom toho však bude Toyota s Mazdou spolupracovat i na vývoji elektromobilů a s nimi spojených technologií, ale i společně budou řešit i nové bezpečnostní prvky.
Nová továrna bude stát celkem 1,6 miliardy dolarů a prozatím není jisté, kde přesně se postaví. Ročně by z ní mělo vyjet 300 000 vozů a zároveň tak vytvoří na 4000 pracovních míst. V roce 2021, kdy bude uveden závod do provozu, zde Toyota zahájí výrobu Corolly. Mazda neuvedla zatím, jaký model tu bude stavět, ale s největší pravděpodobností půjde o SUV.
Prezident Toyoty, Akio Toyoda, řekl: „Největším výsledkem našeho partnerství s Mazdou je to, že jsme našli partnera, který skutečně miluje auta. Zároveň to vyvolalo i konkurenčního ducha Toyoty a snahu nebýt poraženi Mazdou.“ 
Samozřejmě k tomu řekl své i prezident Mazdy, Masamichi Kogai, který pronesl: „Nic by mě nepotěšilo více, než kdybychom skrze tuto alianci pomohli okysličit automobilový průmysl a vytvořit tak více automobilových nadšenců tím, že spojíme dohromady dva soutěživé duchy, aby podněcovaly jeden druhého, což by vedlo k inovacím a výchově talentů a lídrů.“
Obě automobilky ani nevyloučily v budoucnu úzkou spolupráci na novém modelu, který by nabídl totožnou techniku, avšak odlišný design. Něco podobného už funguje i na americkém a kanadském trhu, kde se prodává Mazda 2 Sedan coby Toyota Yaris Sedan, resp. Yaris iA. Ale vše je hudba budoucnosti, nikdo neví, jak se bude spolupráce vyvíjet.

Zdroj: Mazda

Mazda 2 Sedan pro australský či asijský trh
Toyota Yaris Sedan pro americký trh
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít