Mazda se vyjádřila ke kauze Dieselgate, majitelé mohou být klidní

Určitě jste zaznamenali celosvětovou kauzu Volkswagenu ohledně emisních limitů, nazývanou jako Dieselgate. Pochopitelně jde o velký problém celého koncernu a není divu, že padaly i hlavy velkých šéfů včetně CEO. Každopádně, postupem času se ukazuje, že podváděly i ostatní automobilky a kdo ví, co vyplave na povrch za pár dní či týdnů. K celému incidentu se vyjádřila také Mazda, která však u sebe neshledává žádné potíže.
Pokud opravdu netušíte, oč běží, tak jen zmíním ve zkratce, že Volkswagen instaloval do svých dieselových motorů, respektive řídicích jednotek, nelegální software. Ten se spustil pouze při testovacích účelech a měření emisních limitů a zajistil tak emise v rámci veškerých regulí a tabulek pomocí úpravy chodu motoru a bohatosti směsi. Jenomže při běžném užívání automobilu s TDI se emise zvyšují desetinásobně nebo až čtyřicetinásobně, a to právě odhalila společnost Environmental Protection Agency (EPA). Ale tohle si musí vyřešit především Volkswagen, nás zajímá, co prohlásila na toto téma Mazda.

Jak sami tušíte, Mazda bojuje o prodejní čísla svých modelů s opravdu velkými značkami, a proto není od věci, když si u této kauzy tzv. přihřeje polívčičku a získá pár fanoušků či zákazníků na svou stranu. Mazda ihned na začátku pronesla, že v jejich vozech není žádný nelegální software a tím pádem ani nepodvádějí při testech. Celé prohlášení zní následovně, cituji:
Mazda tvrdě pracuje, pochopitelně v souladu se zákony, na tom, aby její zážehové i vznětové motory byly vyrobeny v souladu s předpisy daných států, ve kterých se vozy Mazda prodávají. Naše automobilka nikdy nepoužila nelegální software nebo jiná zařízení. Zákazníci naší značky si mohou být jisti, že jejich vozidla jsou vyrobená plně v souladu se všemi předpisy. I do budoucna má Mazda v plánu snížení spotřeby paliva a emisí CO2, stejně tak stále čistší výfukové plyny jak jen to bude možné, aniž by se omezilo potěšení z jízdy. Mazda bude pokračovat samozřejmě i ve vývoji nových technologií a pracovat na „ideálním spalováním“ ve spalovacím prostoru. Mnoho světových zemí zkoumají nové homologační testovací metody, založené na reálných provozních podmínkách, jako například celosvětově uznané Light-duty Test Cycles a Real Driving Emissions. Mazda tyto iniciativy podporuje a bude spolupracovat s orgány na jakémkoliv požadavku.
Někomu může přijít tohle prohlášení nevěrohodné díky tomu, že se momentálně tahle kauza probírá po celém světě a Mazda je opravdu tak čistá anebo se předem brání, aby nebyla nápadná pro kontrolní orgány. Osobně si myslím, že Mazda nemá zapotřebí nějaké podvody, jelikož onehdy šla tzv. proti proudu s technologiemi Skyactiv a ty se staly skutečně průkopnické. Není proto divu, že Mazda je jednou z posledních automobilek, které používají ještě atmosférické motory.
Zdroj: Mazda

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *