Mazda vyrobila již přes tři miliony vozů s designem Kodo a technologiemi Skyactiv

Mazda má co slavit, neboť včera oznámila, že celosvětová výroba nové generace modelů překonala hranici tří milionů kusů. Pokud neznáte pojem New Generation, jde o modely, které se chlubí designem KODO – Soul of Motion a technologiemi Skyactiv.
New Generation odstartoval v roce 2010 koncept Shinari, ale v sériovém provedení byla k vidění až na rodinném SUV Mazda CX-5. Ta se začala vyrábět v listopadu roku 2011 v závodě Hirošima. K listopadu 2015 vyrobila japonská značka přesně 3 050 000 vozů.

Současné portfolio japonské značky čítá celkem šest modelů, konkrétně CX-5, třetí generaci Mazdy6 (v Japonsku známá jako Atenza) a Mazdy3 (na domácím trhu jako Axela), čtvrtou generaci Mazdy2 (v Japonsku jako Demio) a MX-5 (Roadster), ale také městský crossover CX-3. Kromě japonských závodů Hirošima a Hofu se vyrábí všechny jmenované vozy i v Thajsku, Mexiku a Číně.
Jestli Vám v seznamu chybí nová CX-9, máte správný odhad. Ta byla představena teprve v minulém měsíci na losangeleském autosalonu a navíc je přizpůsobena pouze pro severoamerický trh. Mazda očekává, že zajistí 80% ročního celosvětového prodeje, neboli 50 000 kusů ročně. Zcela nová generace Mazdy CX-9 se začne prodávat na jaře roku 2016.
Kromě revolučních motorů a vyspělých technologií se snaží Mazda poskytovat svým zákazníkům také ideální řidičskou pozici, a to i při zachování vyspělých bezpečnostních technologií prostřednictvím i-ACTIVSENSE. Samozřejmě v době digitalizace japonská automobilka dává do vozů i multimediální systém Mazda Connect (MZD Connect), který se umí spárovat s chytrým telefonem a řidič tak neodpoutá pozornost od vozovky.
CEO Mazdy, Masamichi Kogai, prohlásil k tomuto milníku: „Celá automobilka Mazda Motor zastává strategii, aby našim zákazníkům dodala potěšení z jízdy. Toto naše úsilí se opravdu vyplatilo a byli jsme tak schopni překročit hranici tří milionů vyrobených vozů. Naše nové modely, spadající pod New Generation, se ukázaly velmi populární po celém světě. Jsme vděčni každému zákazníkovi, který dal přednost našemu vozu. V budoucnu chce Mazda nadále tvrdě pracovat na této strategii a být tak jedinou automobilkou, která vytváří zvláštní citové pouto se svými zákazníky“.
Podívejte se, odkdy a kde se jednotlivé modely New Generation vyrábí:
– Listopad 2011: Mazda CX-5 – továrna v Hirošimě
– Srpen 2012: Mazda6 třetí generace – továrna v Hofu
– Červen 2013: Mazda3 třetí generace – továrna v Hofu
– Červenec 2013: Mazda CX-5 – továrna v Číně
– Leden 2014: Mazda3 třetí generace – továrna v Mexiku
– Březen 2014: Mazda3 třetí generace – továrna v Thajsku
– Duben 2014: Mazda3 a Mazda6 třetí generace – továrna v Číně
– Červenec 2014: Mazda2 čtvrté generace – továrna v Hofu
– Září 2014: Mazda2 čtvrté generace – továrna v Thajsku
– Říjen 2014: Mazda2 čtvrté generace – továrna v Mexiku
– Prosinec 2014: Mazda CX-3 – továrna v Hirošimě
– Únor 2015: Mazda MX-5 (ND) – továrna v Hirošimě
– Říjen 2015: Mazda CX-3 – továrna v Thajsku
Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *