Mazda zřídila divizi na restaurování MX-5 (NA), služeb se dočkají zatím jen v Japonsku

Ať už první, druhá, třetí nebo čtvrtá generace Mazdy MX-5, všechny měly značný úspěch na světových trzích. Není proto divu, že MX-5 je nejprodávanějším roadsterem na světě.
Ovšem ten největší boom zažila právě první generace NA, a proto se automobilka rozhodla zřídit divizi na restaurování MX-5 (NA), ale je to bohužel služba pro japonské zákazníky. Co vše tedy nabídne domácí klientele?

Pokud si ještě vzpomínáte, tak úplně první generace Mazdy MX-5 debutovala v roce 1989 a výroba byla ukončena v roce 1997, kdy nastoupila generace druhá. Za osmiletou éru bylo vyrobeno přes 400 tisíc vozů s označením NA. V Japonsku, kde se oblíbený model nabízel pod názvem Eunos Roadster (nebo prostě Roadster), se prodalo cirka 120 000 kousků – z toho jich cca 23 000 brázdí ještě po silnicích.
A právě pro vášnivé majitele NA připravila Mazda celkem dva programy. První z nich nabídne díly OEM a ten druhý zase servis, ve kterém dodají maximální péči MX-5. První vytvořený program se zaměří výhradně na tři produkty, které potřebují majitelé ze všeho nejvíce – přesněji jde o pneumatiky Bridgestone SF-325 o rozměru 185/60R14, dřevěný volant Nardi společně s hlavici řadicí páky a pak také pochopitelně vinylový soft-top. Mazda uvede výše zmíněné položky zpět do výroby a majitelé budou moci tak nahradit dosluhující součásti vozu. Seznam není konečný, v budoucnu můžou být přidány další díly do obnovené výroby, záleží na poptávce. Program č. 1 bude odstartován začátkem roku 2018 a není zatím jisté, zda tyto věci budou k dispozici zákazníkům i na export.
Krom obnovy výroby některých dílů představila Mazda také kompletní službu restaurování, po kterém staré MX-5 budou vypadat jako nové. Poskytnutá péče danému vozu se bude odvíjet podle přání zákazníka a pochopitelně též rozpočtu. Nicméně, speciálně zřízená divize na restaurování slibuje MX-5 (NA) v takovém stavu, jako kdyby právě sjela z výrobní linky jako před cirka 20 lety, což bude zajisté neodolatelné pro místní fanatiky. Mazda dokonce nenechává nic náhodě, neboť získala i certifikát od japonské divize německé organizace TÜV Rheinland, aby tak dokázala zákazníkům, že jejich restaurátorské služby splní nejpřísnější kritéria.
Majitelé MX-5 se sejdou se specialisty z Mazdy a domluví se na rozsahu prací – kosmetická, mechanická či oboje. Poté bude auto navráceno svému vlastníkovi ve stavu, který bude mít blízko originálu. Na přiložených fotografiích můžete vidět první červené NA, které prošlo restaurátorskými službami od Mazdy. Jinak Mazda začne přijímat zakázky koncem roku 2017.
Služba nebude prozatím nabízena za hranicemi Japonska, což možná není na škodu, protože poskytnuté služby budou stát zřejmě majlant. Spíš většina fanoušků doufá, že nově vyráběné díly budou nabízeny i v USA a dalších zemích. Bohužel Mazda prohlásila, že zatím veškeré služby budou k mání pouze pro Japonce.
Mazda nazývá tuto službu jako Roadster Restore Service a má splňovat následující:
1) Díky dodávaní dílů a poskytování servisu na MX-5 (NA) budeme kultivovat automobilovou kulturu s těmi, kdo bez ustání milují auta.
2) Prostřednictvím těchto kroků se snažíme stát značkou, která udržuje se zákazníky velmi zvláštní vztah.
 3) Dodáváním dílů potěšíme všechny, kdo milují roadstery a zároveň se stáváme partnerem, takže pocit radosti se dostaví jak u majitelů vozů, tak také u Mazdy.
Zdroj: carscoops.com, hemmings.com


Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *