Nová Mazda 3 získala s přehledem pět hvězdiček od Euro NCAP
Nárazovým testům evropské organizace Euro NCAP se nevyhne žádná představená novinka, a to ani nová Mazda 3 (BP). Crash testy jsou rok od roku přísnější, ale i tak se nenechala Mazda zahanbit.
V loňském roce, kdy testy byly již zpřísněny, byla podrobena nárazové zkoušce i modernizovaná Mazda 6 a pochopitelně získala maximální možné ohodnocení, tedy pět hvězdiček. A jak dopadla vlastně horká novinka?
Nová Mazda 3 zapůsobila s přehledem ve všech čtyřech hodnocených kategoriích – ochrana dospělých, dětí, chodců a pak samozřejmě bezpečnostní asistenti. To se povedlo zejména díky třem podstatným faktorům – nová platforma Skyactiv-Vehicle disponující zvýšenou tuhostí a nízkou hmotností, rozšíření bezpečnostního balíčku i-Activsense a nezapomnělo se i na zvýšení ochrany chodců.
V kategorii Ochrana dospělých získala Mazda 98%, což si zasloužila především nadměrnou ochranou posádky při čelním i bočním nárazu. Ale nejen díky tomu, poněvadž i systém Smart Brake Support obstál na výbornou, jelikož zabránil všem překážkám při různých simulacích v nízkých rychlostech.
Ani kategorie Ochrana dětí nedopadla vůbec špatně, protože zde získala aktuální novinka japonské značky 87% a stejně jako u dospělých za bezpečnost při čelním a bočním nárazu. Co se týče Ochrany chodců, tak zde vůz získal 81%, ale v dílčích kategoriích obdržel za ochranu nohou a pánve plný počet bodů. Zatímco v kategorii Bezpečnostní asistenti dosáhl 73% za inovovaný balíček i-Activsense.
Vynikající jízdní dynamika v celém portfoliu Mazdy je jasným důkazem, že odvětví Skyactiv Technology pracuje v náročných podmínkách. Za sympatickým úspěchem nové Mazdy 3 v Euro NCAP stojí také následující vlastnosti v podobě lineárního, citlivého a předvídatelného zrychlení, brzdění, ovládání a řízení. Díky těmto faktů je vozidlo bezpečnější pro provoz a zároveň snižují riziko nehody, ale především neohrožují tradiční charisma značky Mazda.
Zdroj: Mazda