Nová Mazda BT-50 přijela v kabátu Kodo, vychází ze spolupráce s Isuzu

Nová Mazda BT-50 přijela v kabátu Kodo, vychází ze spolupráce s Isuzu

Je tomu už pár dní, co Mazda začala lákat pomocí teaseru na premiéru nové generace modelu BT-50. Říkáte si, že jste o něm snad nikdy neslyšeli?

Není divu, jelikož v Evropě se oficiálně neprodává, ale fanoušci Mazdy jej určitě znají. BT-50 nahradila dlouho žijící B sérii, a to od roku 2006, ale o tom až jindy. Dnes se představila nová generace na australském kontinentu a přece jen dorazila se zásadní novinkou.

Jelikož odcházející generace BT-50 nezapadala designem do současného portfolia Mazdy, bylo jen otázkou času, kdy se automobilka pustí do nápravy. Nutno říci, že nová generace BT-50 vypadá opravdu pěkně a vývojáři tak vytěžili z designového jazyku Kodo úplné maximum. Vpředu se vyjímají nám známé světlomety, např. z CX-5, mezi kterými je dominantní chromová maska.

Proto zepředu si nelze Mazdu BT-50 jen tak splést s konkurencí, a to díky charakteristickému designu, ale to už se nedá říci o zbytku auta. Boční a zadní partie jsou podobné ostatním pickupům, které se momentálně prodávají na trhu. Možná si vzpomenete na zvláštní zadní lampy u minulé generace, to už je naštěstí minulost a novinka má pohlednější záď s vertikálně umístěnými světly.

Pokud jde o interiér, zde se odehrály snad větší změny než na exteriéru. Na první pohled byste nepoznali, že jde o kabinu pickupu, protože Mazda dodala i BT-50 sportovní tříramenný volant, ale také velký displej s infotainmentem obsahující i Apple CarPlay a Android Auto. Na palubní desce, středovém panelu i sedadlech nechybí ani jemná kůže.

Jak už jsem naznačil v úvodu, předchozí generace BT-50 byly v podstatě dvojčetem Fordu Ranger, ale s příjezdem nové generace se odehrála revoluce. Poprvé Mazda spolupracovala na vývoji se značkou Isuzu, a tím pádem nový pickup je dvojčetem modelu D-Max. Proto má pod kapotou taky 3,0litrový dieselový agregát o výkonu 188 koní a točivém momentu 450 Nm. Bohužel další informace zveřejní automobilka až později, ale už nyní víme, že BT-50 disponuje tažnou kapacitou 3500 kg a užitečnou hmotností 1000 kg.

Když automobilka si dala záležet na interiéru, nemohla zůstat pozadu ani výbava, zejména bezpečnostní prvky. Takže Mazda BT-50 dostala třeba adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a sledování mrtvého úhlu, ale i monitorování dopravy za vozidlem.

Prozatím nebyly odtajněny ceny nové Mazdy BT-50, ale prodej v Austrálii by měl být zahájen koncem letošního roku.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít