Mazda 3 dostane turbomotor v kombinaci s pohonem všech čtyř kol. Chystá se návrat MPS?

Mazda 3 dostane turbomotor v kombinaci s pohonem všech čtyř kol. Chystá se návrat MPS?
Ač se to nezdá, současná Mazda 3 (BP) jezdí po silnicích už přes rok a byla prvním modelem, který dorazil na trhy s revolučním motorem Skyactiv-X.
Zpočátku byly v konfigurátoru Mazdy 3 pouze dvě pohonné jednotky – Skyactiv-G122 a Skyactiv-X180, ale nedávno se k nim přidal ještě Skyactiv-G150. Dočkáme se časem dalšího rozšíření motorové palety? Vypadá to, že ano…

Mazda se stále snaží udržet při životě atmosférické motory, a to i navzdory evropským směrnicím skrz emise. Ale samozřejmě fajnšmekři by uvítali i možnost volby mezi atmosférickým a přeplňovaným motorem, což jim Mazda možná brzy splní. Server Jalopnik přišel totiž se zprávou, kde jsou k vidění nejen screenshoty z extranetového systému Mazda USA, ale také informace o příchodu přeplňovaného motoru pro „trojku“.
Pokud se zveřejněné informace zakládají na pravdě, zmíněný agregát má dostat hatchback, tak i sedan, a to v kombinaci s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovou automatickou převodovkou. Bohužel s manuálem se nepočítá. Zajímavostí je, že v odhalených datech je uvedena u Mazdy 3 s tímto motorem i zkratka „PP“, což by mohlo znamenat buď Premium Package (prémiový balíček), nebo Performance Package (výkonový balíček).
Takhle se to jeví jako připravované představení nové 3 MPS a taky návrat sportovní divize MPS, že? Ale bohužel tomu tak nejspíš nebude, neboť pokud máte v malíku současnou situaci Mazdy, víte, že má momentálně jinou obchodní strategii.
Každopádně, s největší pravděpodobností dostane Mazda 3 námi známý 2,5T Skyactiv-G o výkonu 250 koní a točivém momentu 420 Nm, který se už nabízí nějakou dobu na mimoevropských trzích u modelů 6, CX-5 a CX-9. Otázkou zůstává, zda dostane i totožný výkon, jelikož zmíněná zkratka „PP“ by mohla dávat naději, že by přece jen mohla dostat o pár koníků více.
Mazda 3 s přeplňovaným čtyřválcem Skyactiv-G by měla dorazit během roku 2021, ale nemyslím si, že by se měla prodávat i v Evropě, jelikož ani ostatní modely s tímto motorem se zde nenabízí. Důvod asi znáte všichni – emise a Evropská unie… Ale uvidíme, třeba se Mazda s tím nějak popere.
Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *