Mazda 3 dostane turbomotor v kombinaci s pohonem všech čtyř kol. Chystá se návrat MPS?

Mazda 3 dostane turbomotor v kombinaci s pohonem všech čtyř kol. Chystá se návrat MPS?
Ač se to nezdá, současná Mazda 3 (BP) jezdí po silnicích už přes rok a byla prvním modelem, který dorazil na trhy s revolučním motorem Skyactiv-X.
Zpočátku byly v konfigurátoru Mazdy 3 pouze dvě pohonné jednotky – Skyactiv-G122 a Skyactiv-X180, ale nedávno se k nim přidal ještě Skyactiv-G150. Dočkáme se časem dalšího rozšíření motorové palety? Vypadá to, že ano…

Mazda se stále snaží udržet při životě atmosférické motory, a to i navzdory evropským směrnicím skrz emise. Ale samozřejmě fajnšmekři by uvítali i možnost volby mezi atmosférickým a přeplňovaným motorem, což jim Mazda možná brzy splní. Server Jalopnik přišel totiž se zprávou, kde jsou k vidění nejen screenshoty z extranetového systému Mazda USA, ale také informace o příchodu přeplňovaného motoru pro „trojku“.
Pokud se zveřejněné informace zakládají na pravdě, zmíněný agregát má dostat hatchback, tak i sedan, a to v kombinaci s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovou automatickou převodovkou. Bohužel s manuálem se nepočítá. Zajímavostí je, že v odhalených datech je uvedena u Mazdy 3 s tímto motorem i zkratka „PP“, což by mohlo znamenat buď Premium Package (prémiový balíček), nebo Performance Package (výkonový balíček).
Takhle se to jeví jako připravované představení nové 3 MPS a taky návrat sportovní divize MPS, že? Ale bohužel tomu tak nejspíš nebude, neboť pokud máte v malíku současnou situaci Mazdy, víte, že má momentálně jinou obchodní strategii.
Každopádně, s největší pravděpodobností dostane Mazda 3 námi známý 2,5T Skyactiv-G o výkonu 250 koní a točivém momentu 420 Nm, který se už nabízí nějakou dobu na mimoevropských trzích u modelů 6, CX-5 a CX-9. Otázkou zůstává, zda dostane i totožný výkon, jelikož zmíněná zkratka „PP“ by mohla dávat naději, že by přece jen mohla dostat o pár koníků více.
Mazda 3 s přeplňovaným čtyřválcem Skyactiv-G by měla dorazit během roku 2021, ale nemyslím si, že by se měla prodávat i v Evropě, jelikož ani ostatní modely s tímto motorem se zde nenabízí. Důvod asi znáte všichni – emise a Evropská unie… Ale uvidíme, třeba se Mazda s tím nějak popere.
Zdroj: carscoops.com
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít