Nová Mazda CX-4 konečně odhalena, Evropa má prozatím smůlu

Elegantní koncept Mazda Koeru se představil v loňském roce na frankfurtském autosalonu a pár měsíců poté se začaly šířit neověřené informace, že Mazda chystá nové SUV.
A skutečně se tak stalo, jelikož na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu se odhalila nová Mazda CX-4, neboli tzv. SUV-kupé připomínající CX-5. Ta bude na trhu konkurovat například Mercedesu GLC Coupé či BMW X4.

Pochopitelně i nový přírůstek japonského portfolia okouzlí designovým jazykem KODO – Soul of Motion a zapadá tak k ostatním modelům. Vpředu se vyjímá tradiční lichoběžníková mřížka, které sekundují LED světlomety. Při pohledu z profilu, kdy rozvor náprav 2,7 metru je totožný s CX-5, je výrazným odlišujícím prvkem právě šikmá střecha.
Novinkou jsou i hliníkové střešní nosiče, jejž navazují na sportovní střešní spoiler. Naopak na zadní straně nelze přehlédnout dvojici mlhových světel nad koncovkami výfuku. Mazda CX-4 bude mít v nabídce celkem sedm různých odstínů karoserie a standardem budou 17palcová litá kola, ale bude možné si zvolit kola až o velikosti 19 palců.
Interiér není tolik neznámý, jelikož byl převzat z Mazdy 3. I když osobně mě zaráží, že není identický jako u CX-5. Jedinou změnou je nahrazení klasické ruční brzdy za elektronickou. Kokpit je možné si objednat celkem ve čtyřech barvách – bílá, černá, červená a béžová. Samozřejmostí výbavy je pak multimediální systém, který se zobrazuje na sedmipalcové dotykové obrazovce, s Wi-Fi, USB a Bluetooth pro Android a iOS. Infotainment se ovládá skrz otočný ovladač za řadicí pákou nebo pomocí hlasových příkazů. Dle Vaší libosti lze také doinstalovat další aplikace.
Mazda CX-4 nabídne na čínském trhu celkem dvě motorizace. První z nich bude 2,0litrový benzínový čtyřválec SKYACTIV-G o výkonu 158 koní a točivém momentu 202 Nm. K motoru je připojena šestistupňová automatická převodovka, která přenáší veškerou sílu pouze na přední kola. CX-4 se slabším motorem spotřebuje 6,3 l/100 km.
Silnějším agregátem bude pak 2,5litrový čtyřválec, opět se šestistupňovým automatem, avšak tentokrát s pohonem Intelligent All-Wheel Drive. Výkon této motorizace je 192 koní při 6100 otáčkách za minutu a točivý moment 252 Nm. Mazda CX-4 s motorem 2,5 SKYACTIV-G nabídne průměrnou spotřebu 7,2 l/100 km.
A kde se vlastně bude Mazda CX-4 prodávat? Prozatím pouze na čínském trhu, ale vedení japonské automobilky prohlásilo, že momentálně vyhodnocují zájem i na ostatních trzích. Doufejme, že se Evropa dočká, protože CX-4 vypadá fantasticky!

Zdroj: Mazda, autobild.de, carscoops.com


Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *