Nová Mazda CX-4 konečně odhalena, Evropa má prozatím smůlu

Elegantní koncept Mazda Koeru se představil v loňském roce na frankfurtském autosalonu a pár měsíců poté se začaly šířit neověřené informace, že Mazda chystá nové SUV.
A skutečně se tak stalo, jelikož na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu se odhalila nová Mazda CX-4, neboli tzv. SUV-kupé připomínající CX-5. Ta bude na trhu konkurovat například Mercedesu GLC Coupé či BMW X4.

Pochopitelně i nový přírůstek japonského portfolia okouzlí designovým jazykem KODO – Soul of Motion a zapadá tak k ostatním modelům. Vpředu se vyjímá tradiční lichoběžníková mřížka, které sekundují LED světlomety. Při pohledu z profilu, kdy rozvor náprav 2,7 metru je totožný s CX-5, je výrazným odlišujícím prvkem právě šikmá střecha.
Novinkou jsou i hliníkové střešní nosiče, jejž navazují na sportovní střešní spoiler. Naopak na zadní straně nelze přehlédnout dvojici mlhových světel nad koncovkami výfuku. Mazda CX-4 bude mít v nabídce celkem sedm různých odstínů karoserie a standardem budou 17palcová litá kola, ale bude možné si zvolit kola až o velikosti 19 palců.
Interiér není tolik neznámý, jelikož byl převzat z Mazdy 3. I když osobně mě zaráží, že není identický jako u CX-5. Jedinou změnou je nahrazení klasické ruční brzdy za elektronickou. Kokpit je možné si objednat celkem ve čtyřech barvách – bílá, černá, červená a béžová. Samozřejmostí výbavy je pak multimediální systém, který se zobrazuje na sedmipalcové dotykové obrazovce, s Wi-Fi, USB a Bluetooth pro Android a iOS. Infotainment se ovládá skrz otočný ovladač za řadicí pákou nebo pomocí hlasových příkazů. Dle Vaší libosti lze také doinstalovat další aplikace.
Mazda CX-4 nabídne na čínském trhu celkem dvě motorizace. První z nich bude 2,0litrový benzínový čtyřválec SKYACTIV-G o výkonu 158 koní a točivém momentu 202 Nm. K motoru je připojena šestistupňová automatická převodovka, která přenáší veškerou sílu pouze na přední kola. CX-4 se slabším motorem spotřebuje 6,3 l/100 km.
Silnějším agregátem bude pak 2,5litrový čtyřválec, opět se šestistupňovým automatem, avšak tentokrát s pohonem Intelligent All-Wheel Drive. Výkon této motorizace je 192 koní při 6100 otáčkách za minutu a točivý moment 252 Nm. Mazda CX-4 s motorem 2,5 SKYACTIV-G nabídne průměrnou spotřebu 7,2 l/100 km.
A kde se vlastně bude Mazda CX-4 prodávat? Prozatím pouze na čínském trhu, ale vedení japonské automobilky prohlásilo, že momentálně vyhodnocují zájem i na ostatních trzích. Doufejme, že se Evropa dočká, protože CX-4 vypadá fantasticky!

Zdroj: Mazda, autobild.de, carscoops.com


Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít