Nové pikantnosti k Mazdě MX-5 RF, evropský debut proběhne v Bruselu

Náš věrný čtenář Martin, pracující v belgickém dealerství Mazdy, poskytl magazínu Mazda News už jednou kvalitní zdroj k sepsání článku. Tehdy šlo o upravenou MX-5 podle představ právě belgického showroomu.
Ovšem protentokrát byl pozván samotnou automobilkou na prezentaci nové Mazdy MX-5 RF, kde samozřejmě postřehl mnoho zajímavostí a ty mi obratem naservíroval jako na zlatém podnosu. Takže tímto mu děkuji za věrnost a jeho postřehy se Vám pokusit shrnout v následujících větách.

Málokdo by to řekl, ale belgický trh je označován Mazdou za třetí nejdůležitější trh v Evropě, a to po Německu a Velké Británii. Přítomní zástupci z Japonska tak zírali, když zjistili, že belgické dealerství prodalo letos celkem 1400 vozů MX-5. Oficiální evropská premiéra MX-5 RF pro veřejnost se uskuteční v lednu 2017 na bruselském autosalonu. Debutovat bude konkrétně MX-5 RF s dvoulitrovým čtyřválcem v kombinaci s automatem.
Pokud se vyznáte v jádru Mazdy, tak Vám zajisté dojde, že japonská značka nemůže mít na skladě žádnou automatickou převodovku, která by se vešla do MX-5 RF. A proto se Mazda rozhodla nakupovat, veškeré podmínky splnil pouze jediný výrobce, konkrétně Aisin-Warner (jeden z předních světových výrobců). Naprosto uchvacující v MX-5 RF je právě to, že automat má pouze samočinné řazení pod volantem, nic víc. Z hlediska historie značky jde o unikum. Jestli si vzpomenete, tak dvoulitr v minulé generaci měl řazení na voliči a pod volantem bylo jakési pomocné řazení.
Mazda MX-5 RF se vyznačuje především stahovatelnou střechou, která se složí/natáhne za 13 sekund. Střecha se skládá celkem ze tří částí – ta první (nad hlavou) je vyrobena z hliníku, prostřední z oceli a zbytek zase z bioplastu (recyklované PET láhve). Pro potenciální zájemce bude jistě příjemné, že nemusí nijak střechu odjišťovat při manipulaci, jako tomu bylo u předchozích generací či soft-topu. Novinkou je i stažení střechy během jízdy, avšak pouze do rychlosti 10 km/h (dříve to bylo možné pouze při stání) a navíc proces natahování/stahování střechy bude možné sledovat i na inteligentním dispeji. MX-5 RF nelze přehlédnout i díky nové barvě Machine Grey, která je podle Martina naprosto úžasná na vlastní oči. Potom není divu, že je stejně drahá jako oblíbená Red Soul. Za příplatek bude možné si pořídit střechu v odstínu Piano Black. Díky střeše se zmenšil objem zavazadlového prostoru, ale jenom o pouhé 3 litry!
Nedávno uvedená MX-5 RF nabídne od druhého stupně výbavy také lištu z průhledného laminátu, která bude umístěna za opěrkami a navíc při stažení střechy vyjedou boční okénka automaticky nahoru. Tímto inženýři z Mazdy reagují na podněty zákazníků, kteří si stěžovali na nedostatečné krytí před větrem. A co víc, tento nový prvek dostane později i klasický roadster. Teď možná pro někoho špatná zpráva, ale prozatím se nepočítá s hardtopem za příplatek u verze se soft-topem, což má právě vykrýt provedení RF. Krom toho bude i nová kombinace interiéru, přesněji kůže Nappa (tlustší kvalitní kůže) Akai (hnědý odstín) – jinými slovy, tmavohnědá kožená kabina.
Dále zástupci Mazdy poznamenali, že Fiat 124 Spider není žádnou konkurencí pro MX-5, a to díky domluvě na vytížení výrobních linek. Pro srovnání – v Belgii se prodalo 1400 MX-5, ale pouze cca 140 kusů Fiatu. Navíc japonská značka má teď provedení RF, což podobná variace u italského výrobce opravdu nehrozí. 


Ovšem Fiat vytahuje eso z rukávu a v příštím roce uvede hardtop na stávající model. Bohužel nebude pasovat na MX-5 (ND), což je záměr v rámci domluvy mezi automobilkami. A co očekává Mazda od RF ve srovnání s klasikou? Celkovou prodejnost MX-5 má právě ze 70% zajišťovat provedení RF. Závěrem testovací řidiči MX-5 RF, kteří se s ní vydali do Španělska, prozradili, že jde o úplně jiný jízdní zážitek. Pro představu, na belgickém trhu bude MX-5 RF dražší o 2500 euro (cca 68 000 Kč) ve srovnání s klasickým roadsterem.

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *