Nová Mazda CX-5 se představila v LA, přeplňování stále odmítá!

Mazda CX-5 byla vůbec první vlaštovkou, která dorazila s revolučními technologiemi Skyactiv a také novým designovým jazykem KODO – Soul of Motion. Od té doby se k CX-5 připojily i další SUV, přesněji CX-3, CX-4 a CX-9.
V minulém týdnu byl zveřejněn japonskou automobilkou první teaser, který zobrazoval CX-5 v nové generaci a následně tak byla potvrzena premiéra na losangeleském autosalonu. Včera se tak skutečně stalo a nová CX-5 vypadá nadále elegantně, ale samozřejmě přijíždí společně s novou technikou.

Na silnicích bude jednoduché rozeznat novou generaci od té předchozí, jelikož novinka se inspirovala vzhledem menší CX-3 a větší CX-9. Mazda k tomu pronesla, že chtěla stvořit auto, které bude vyčnívat jakýmsi rafinovaně houževnatým výrazem. Boky vozu jsou nově o 10 mm širší, což zlepší vztah k silnici, ale také A-sloupky se dočkaly posunutí vzad o 35 mm, což zlepší samotný výhled z vozu. Nová CX-5 disponuje novou velkou mřížkou chladiče, tenčími předními světlomety a modernějšími zadními lampami. Za sportovně pojatý look může i nově navržená střecha společně s C-sloupky. Prostornost v kabině nebude razantně odlišná od dosluhující CX-5, protože rozvor náprav je stále 2,7 metru a zavazadlový prostor má objem 505 litrů (nárůst o 5 l).
Řádnou proměnou prošel také interiér, kde zaujme přepracovaný tříramenný volant, tlačítko Start a pak také 4,6palcový displej v přístrojovém štítu. Stejně jako vozy Mercedes, i Mazda CX-5 má 7palcový displej umístěný na vrchu palubní desky, což zase některým lidem nevyhovuje i u současných Mazd. Nově řadicí páka u manuálu nabídne zvýšenou pozici o 40 mm, kdežto volič u automatu zase o 60 mm. V nabídce nechybí také audiosystém Bose s 10 reproduktory a infotainment MazdaConnect s podporou chytrých telefonů.
Zatím nebylo prozrazeno, které motory dorazí na evropský trh, ale dá se předpokládat, že půjde o 2,2litrový dieselový čtyřválec Skyactiv-D a benzínové motory Skyactiv-G o obsahu 2,0 a 2,5 litru. Všechny motorizace bude možné spárovat buď se šestistupňovým manuálem, nebo automatem o stejném počtu rychlostí. Standardem bude pohon předních kol, ale za příplatek půjde koupit pohon 4×4.
Nová Mazda CX-5 se dočkala také zesílení podvozku a navíc ve srovnání s předchozí generací se torzní tuhost zvětšila o 15,5%, a to díky většímu využití vysokopevnostní oceli na A- a B-sloupcích. Zlepšila se i samotná aerodynamika, což má za následek nižší hlučnost v kabině při cestování, přesněji o 1,3 dB. Mazda nezapomněla pochopitelně ani na bezpečnostní systémy, konkrétně u CX-5 je novinkou Radar Cruise Control a Traffic Sign Recognition, které dokážou přečíst dopravní značky a zobrazit je na 4,6palcovém displeji v přístrojovém štítu. A samozřejmě u CX-5 modelového roku 2017 nechybí systém G-Vectoring, se kterým přišla jako první omlazená Mazda 3.
Kdy dorazí nová CX-5 na trhy, se dozvíme až později, to samé i startovací cenovku.  
    

Zdroj: Mazda



Jiří Diviš

Jiří Diviš

0 thoughts on “Nová Mazda CX-5 se představila v LA, přeplňování stále odmítá!

  1. Na australskych webech se dokonce objevil clanek, kde lide z vedeni Mazdy prohlasili, ze kvuli lepsi realne spotrebe a emisim..budou do budoucna objemy jejich motoru navysovat..:) zdroj caradvice.com.au

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít