Wankel sem, Wankel tam. Postaví Mazda rotační motor na vodík?
Spekulace sílí, Mazda mlčí. I tak by se dal shrnout tok neověřených informací okolo budoucnosti rotačního motoru. Není tajemstvím, že rotační motor má být použit jako „prodlužovač“ dojezdu pro Mazdu MX-30. Kdy? Možná příští rok, ale kdo ví, projekt byl údajně pozastaven kvůli nárůstu pořizovací ceny.
Teď se zas objevily spekulace, že Mazda pracuje na rotačním motoru s pohonem na vodík. Není to nějaká extra novinka, protože už v roce 2003 ukázala automobilka RX-8 Hydrogen RE, takže má bohaté zkušenosti v této oblasti. Dokonce je vodík plně kompatibilní s konstrukcí Wankelu, ale vývoj by byl tak nákladný, že by musel být dostupný pouze pro model s omezeným počtem kusů.
Nedávno se sice objevilo nové logo s písmenem „R“ a nákresy zadní části karoserie, které připomínaly koncept RX-Vision v sériové podobě, ale teď bylo zveřejněno další nové logo. To symbolizuje rotační motor a uvnitř písmeno „e“ – ve zkratce řečeno, elektrifikovaný rotační motor. Součástí fotografie s logem je také osm ochranných známek.
Přesněji za zmínku stojí tři nová zajímavá označení, e-SKYACTIV R-HEV, e-SKYACTIV R-EV a e-SKYACTIV R-Energy. Rozebereme-li si to postupně, tak pod názvem R-HEV by se mohl skrývat hybridní nebo vodíkový pohon, kdežto pod R-EV elektromobil s bateriemi. Co se týče R-Energy, mohlo by jít o vodíkový rotační motor, který by mohl být dán do netradičního výkonného modelu.
Tyto ochranné známky nemusí samozřejmě nic znamenat. Jenže s ohledem na poslední měsíc, kdy je rotační motor často skloňován v souvislosti s Mazdou, se asi vážně něco chystá…
Zdroj: autoblog.com, motor1.com