Dokonalý sleeper? Upravená Mazda 6 se pyšní osmiválcem a pohonem zadních kol

Dokonalý sleeper? Upravená Mazda 6 se pyšní osmiválcem a pohonem zadních kol

Už delší dobu se mluví o tom, že nadcházející generace Mazdy 6 má dorazit s pohonem zadních kol a šestiválcovými motory. Jenže jeden čínský nadšenec měl takový nápad už dříve a obrátil se tak na místního úpravce aut.

Přesněji vlastní Mazdu 6 (GJ) z roku 2016, která sjela z výrobní linky s benzínovým dvoulitrem Skyactiv-G. Majitel nebyl však spokojen s výkonem, proto vyměnil původní motor za 2,5 Skyactiv-G. Později došlo dokonce i na přeplňování pohonné jednotky pomocí kompresoru. Většina majitelů by byla úpravou pravděpodobně uspokojena, ale to není tento případ.

Auto se tak ocitlo u společnosti OMAS zabývající se významnějšími úpravami. Stávající motor šel ven a nahradil ho 4,3litrový atmosférický osmiválec (3UZ) z Lexusu LS 430 o výkonu 290 koní a točivém momentu 434 Nm při 3400 otáčkách za minutu. Krom agregátu dostala Mazda 6 také automatickou převodovku z Lexusu. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak pohon zadních kol.

Namontovat daný osmiválec do motorového prostoru dalo hodně práce, protože mechanici museli upravit stěnu mezi motorem a prostorem pro cestující, ale i převodový tunel. Zadní pomocný rám je pak převzat z Toyoty Crown, rok 2008. Mazda 6 disponuje také novým chladicím systémem, výfukem a palivovou nádrží. Nejlepší na úpravě je fakt, že i po modifikaci vypadá auto stále sériově včetně kol. V interiéru také neproběhly razantnější změny, jen volant z alcantary a červená pádla pro řazení.

Přestavba vozu trvala zhruba pět měsíců a vyšla na 14 898 amerických dolarů (cca 350 tisíc korun).

Zdroj: engineswapdepot.com, carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *