Opět proti proudu! Nová Mazda CX-60 přijíždí jako hybrid, ale i s dieselovým šestiválcem

Opět proti proudu! Nová Mazda CX-60 přijíždí jako hybrid, ale i s dieselovým šestiválcem

Tak konečně! Po několika špionážních fotografiích a předvčerejším úniku oficiálních fotek se nová Mazda CX-60 dočkala své premiéry. Nutno říci, že automobilka si jede opět to svoje a nenásleduje ostatní výrobce aut. Nová Mazda CX-60 se bude nabízet na evropském, japonském a australském trhu.

KODO – Sázka na jistotu

Mazda CX-60 je o něco větší než v minulém roce představená CX-50 pro americký trh. Je postavena na zcela nové platformě Skyactiv s pohonem zadních nebo všech čtyř kol, díky čemuž CX-60 měří 4745 mm na délku, 1890 mm na šířku, 1680 mm na výšku a rozvor náprav má 2870 mm. Exteriér pětimístného SUV vychází opět z designové filozofie KODO – Soul of Motion a přináší třeba hluboce tvarovanou přední masku nebo agresivní záď. Za pozornost stojí vertikálně umístěné přední světlomety s LED denním svícením ve tvaru písmene L. Mazda CX-60 bude nabízena s 18“ nebo 20“ koly a celkem v osmi barevných odstínech – Jet Black, Deep Crystal Blue, Sonic Silver, Platinum Quartz, Arctic White, Rhodium White Premium Metallic, Machine Grey a Soul Red Crystal.

Prémie, kam se podíváš

Pokud jde o kabinu, nelze přehlédnout TFT-LCD digitální přístrojový štít, 12,3palcový displej pro ovládání infotainmentu a také velký head-up displej, který je pro srovnání třikrát větší než ten, jaký má ve výbavě menší model CX-30. Nové SUV přijíždí i se zajímavým systémem Driver Personalisation, který zahrnuje automatického průvodce pozicí za volantem. Ten používá kameru k detekci pozice řidičových očí a jeho výšky, aby automaticky nastavil sedačku, volant, head-up displej a zrcátka do co nejlepší pozice. Objem zavazadlového prostoru činí 570 litrů, který se navýší po sklopení zadních sedadel na 1148 litrů, resp. 1726 litrů při naložení až ke stropu.

Plug-in hybrid, ale i diesel

Mazda CX-60 se bude nabízet v Evropě se třemi pohonnými jednotkami. První z nich je plug-in hybridní ústrojí, které se skládá z inovovaného čtyřválcového motoru 2,5 Skyactiv-G, elektromotoru a lithium-iontové baterie o kapacitě 17,8 kWh. Samotný agregát nabízí výkon 192 koní při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 261 Nm, zatímco elektromotor má výkon 136 koní a točivý moment 250 Nm. Tím pádem CX-60 PHEV disponuje pak celkovým výkonem 328 koní a točivým momentem 500 Nm a stává se tak nejvýkonnějším silničním modelem, jaký kdy Mazda vyrobila.

CX-60 PHEV dokáže zrychlit na stovku za 5,8 sekundy a dosáhne omezené maximální rychlosti 200 km/h. Čistě na elektrický pohon ujede až 60 km a baterii lze plně nabít za čtyři hodiny běžným nabíjením. Nejzajímavější kolonkou v technických parametrech bude určitě spotřeba paliva, neboť dle WLTP je kombinovaná spotřeba 1,5 l/100 km s obutými 18“ koly, resp. 1,6 l/100 km s obutými 20“ koly.

Druhou pohonnou jednotkou, která bude k mání u modelu CX-60, je 3,0litrový řadový zážehový šestiválec e-Skyactiv X, který bude spolupracovat samozřejmě s 48V mild-hybridním systémem. Posledním agregátem ve výčtu je 3,3litrový řadový vznětový šestiválec e-Skyactiv D, též s 48V mild-hybridní technologií. Bohužel Mazda neoznámila technické parametry těchto dvou pohonných jednotek.

K čemu měnič…

Novinkou je také osmistupňová automatická převodovka, která je vybavena lamelovou spojkou a integrovaným elektromotorem/generátorem nahrazující tradiční měnič točivého momentu. Pochopitelně nebude chybět pohon všech čtyř kol i-Activ AWD a škála jízdních režimů, jmenovitě Normal, Sport, Off-Road, Towing a EV. Mazda CX-60 PHEV má tažnou kapacitu 2500 kg.

Ještě lepší podvozek

Mazda věnovala hodně času také podvozku. Nové SUV má vpředu dvojitá příčná ramena a vzadu víceprvkovou nápravu. Zástupci Mazdy k tomu pronesli, že odpružení umožní řidičům zažít plynulý pohyb vozidla bez ohledu na jízdní situaci. Stejně jako modernizovaná MX-5, tak i CX-60 dostala systém KPC (Kinematic Posture Control), který stabilizuje vůz při vysokém přetížení pomocí mírného brzdění vnitřního zadního kola a zabrání tak většímu náklonu.

Bezpečnost na prvním místě

Ve standardní výbavě nebude chybět ani pořádný balíček bezpečnostních systémů, konkrétně 360stupňový kamerový systém, upozornění při opouštění vozidla, čtení dopravních značek, pokročilé nouzové brzdění s detekcí chodců, cyklistů a při odbočování na křižovatkách, zadní nouzové brzdění s detekcí chodců, udržování v jízdním pruhu se zásahy do řízení či detekci únavy. Dále také udržování jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, adaptivní tempomat, pomocník při startování do kopce a zapnutí výstražných blinkrů při nouzovém zastavení.

Prémie i dle ceníku…

A už jsou známy i české ceny Mazdy CX-60 PHEV! Základní výbava Prime-Line startuje na částce 1 293 690 Kč a druhý výbavový stupeň Exclusive-Line začíná na 1 334 090 Kč. Pro náročnější zákazníky jsou pak připraveny ještě výbavy Homura startující na 1 395 090 Kč, respektive Takumi s částkou od 1 434 090 Kč. Dle prohlášení automobilky Mazda CX-60 představuje vše, co Mazda vložila do své DNA za posledních 100 let a zároveň jde o její první plug-in hybridní model. Inu, uvidíme, jak se jí bude prodejně dařit.

Novou Mazdu CX-60 lze objednávat už nyní, ale pouze v provedení PHEV a s tím, že první vozy budou dodány zákazníkům letos na podzim. Poté dojde pravděpodobně na uvedení sedmimístného sourozence, Mazdy CX-80. Zatímco severoamerický trh se může těšit na širší variace obou SUV, a to pod označením Mazda CX-70 a CX-90.

Zdroj: Mazda

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *