I nejmenší Mazda 2 se dočkala modernizace, ta přinesla konec označení Demio v Japonsku

Současná generace Mazdy 2, vycházející z konceptu Hazumi, se představila poprvé cirka před pěti lety, a i když se někde neprodává podle plánů, přijíždí v inovované podobě.
Mazda 2, pokud nepočítáme MX-5, byla tak posledním modelem v portfoliu, který čekal na facelift. Prozatím se sice týká domácího trhu, ale postupně dojde i na ty ostatní. V Japonsku dokonce nastane taková změna, že dlouho užívané označení Demio skončí a bude se prodávat pod označením Mazda 2.

Při pohledu na fotografie je zřejmé, že omlazená Mazda 2 dostává podobu, se kterou jako první přijela inovovaná Mazda 6. Přesněji nabízí nově přepracovanou mřížku se štíhlejšími světlomety, nový přední nárazník, upravený přívod vzduchu a další chromové doplňky. Vzadu se dočkal úpravy nárazník a zadní světla také byla přepracována.
Nezapomnělo se ani na interiér, kde se vyjímají nová sedadla a v nabídce nechybí nové možnosti barevných kombinací pro individualizaci kabiny, které mají poskytnout kompromis mezi kvalitou a hravostí. Inovovaná Mazda 2 má vylepšené i odhlučnění a může se již pyšnit také samostmívacím zpětným zrcátkem, ale i systémem Mazda Connect s podporou Android Auto a Apple CarPlay.
Důraz byl kladen i na bezpečnost, jenž se musela též posunout dopředu, a proto facelift přináší asistent pro hlídání jízdy v pruhu, adaptivní LED světlomety, ale také adaptivní tempomat s funkcí stop and go. Nevím, jak v Evropě, ale v Japonsku bude omlazená Mazda 2 nabízena s těmito pohonnými jednotkami – 1,5 Skyactiv-G (110 koní a 141 Nm) a 1,5 Skyactiv-D (105 koní a 250 Nm). 
Motory budou spolupracovat se šestistupňovými převodovkami, manuální a automatickou, a také případně s pohonem všech čtyř kol. Novinkou bude dokonce i rekuperace brzdné energie i-Eloop či systém G-Vectoring Control Plus, ale Mazda se zaměřila i na ladění odpružení za účelem zlepšení komfortu.
Prodej v Japonsku bude odstartován v září letošního roku a ceny začínají na 1 544 400 jenů (v přepočtu cca 326 tisíc korun).
Zdroj: carscoops.com







Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *