I nejmenší Mazda 2 se dočkala modernizace, ta přinesla konec označení Demio v Japonsku

Současná generace Mazdy 2, vycházející z konceptu Hazumi, se představila poprvé cirka před pěti lety, a i když se někde neprodává podle plánů, přijíždí v inovované podobě.
Mazda 2, pokud nepočítáme MX-5, byla tak posledním modelem v portfoliu, který čekal na facelift. Prozatím se sice týká domácího trhu, ale postupně dojde i na ty ostatní. V Japonsku dokonce nastane taková změna, že dlouho užívané označení Demio skončí a bude se prodávat pod označením Mazda 2.

Při pohledu na fotografie je zřejmé, že omlazená Mazda 2 dostává podobu, se kterou jako první přijela inovovaná Mazda 6. Přesněji nabízí nově přepracovanou mřížku se štíhlejšími světlomety, nový přední nárazník, upravený přívod vzduchu a další chromové doplňky. Vzadu se dočkal úpravy nárazník a zadní světla také byla přepracována.
Nezapomnělo se ani na interiér, kde se vyjímají nová sedadla a v nabídce nechybí nové možnosti barevných kombinací pro individualizaci kabiny, které mají poskytnout kompromis mezi kvalitou a hravostí. Inovovaná Mazda 2 má vylepšené i odhlučnění a může se již pyšnit také samostmívacím zpětným zrcátkem, ale i systémem Mazda Connect s podporou Android Auto a Apple CarPlay.
Důraz byl kladen i na bezpečnost, jenž se musela též posunout dopředu, a proto facelift přináší asistent pro hlídání jízdy v pruhu, adaptivní LED světlomety, ale také adaptivní tempomat s funkcí stop and go. Nevím, jak v Evropě, ale v Japonsku bude omlazená Mazda 2 nabízena s těmito pohonnými jednotkami – 1,5 Skyactiv-G (110 koní a 141 Nm) a 1,5 Skyactiv-D (105 koní a 250 Nm). 
Motory budou spolupracovat se šestistupňovými převodovkami, manuální a automatickou, a také případně s pohonem všech čtyř kol. Novinkou bude dokonce i rekuperace brzdné energie i-Eloop či systém G-Vectoring Control Plus, ale Mazda se zaměřila i na ladění odpružení za účelem zlepšení komfortu.
Prodej v Japonsku bude odstartován v září letošního roku a ceny začínají na 1 544 400 jenů (v přepočtu cca 326 tisíc korun).
Zdroj: carscoops.com







Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít