Mazda Arata jako konkurent Tesly? V Číně se představilo atraktivní elektrické SUV

Mazda Arata jako konkurent Tesly? V Číně se představilo atraktivní elektrické SUV

Krom elektrického sedanu Mazda EZ-6 byl představen na pekingském autosalonu i působivý koncept SUV Mazda Arata, který je nejspíš předzvěstí očekávaného modelu EZ-60. Arata v sériovém provedení má být přímým konkurentem velmi známé Tesly Model Y.

Vzhled představeného konceptu, který vychází pochopitelně z designového jazyku Kodo, popisuje Mazda jako oduševnělý, futuristický a moderní. Na první pohled Arata zapůsobí malými okny, osvětlenou přední maskou, elegantními předními i zadními světly, bíle svítícím nápisem Mazda na bocích i na zádi v červeném a dominantním spoilerem, který je svisle rozpůlený třetím brzdovým světlem. Jelikož jde o koncept, má místo zpětných zrcátek kamery, zapuštěné vnější kliky a chybí i zadní stěrač. To by se samozřejmě do sériové výroby nedostalo.

Dokonce to vypadá tak, že přední kapota je jakoby propadlá, takže nasávaný vzduch přes mřížku by měl procházet skrz ni, stejně to tak má i třeba Dodge Charger Daytona. Jakési vzduchové tunely mají i přední blatníky a zadní sloupky. Slovo arata znamená v japonštině nový nebo čerstvý, což může predikovat novou etapu automobilky.

Stejně jako Mazda EZ-6, i produkční podoba Araty bude vycházet z modelu společného podniku Changan Mazda, a sice konkrétně z Deepal S7. Pokud jde o podobu interiéru a technické specifikace, zatím se můžeme jen domnívat, protože Mazda ani jedno z toho nezveřejnila. Start sériové výroby Mazdy Arata se očekává koncem příštího roku a následný prodej bude zahájen pouze na čínském trhu. Jestli se sedan EZ-6 či SUV EZ-60 dostanou i mimo Čínu, to zatím Mazda, resp. Changan, nepotvrdila.

Ať se nám to líbí nebo ne, Mazda musí reagovat na rozšiřující se elektrifikaci napříč konkurencí, aby jí tzv. neujel vlak. Jmenované oba modely jsou sice určené pro Čínu, ale i tak Mazda prohlásila nedávno, že plánuje uvedení nových elektrických či hybridních modelů během následujících let.

Zdroj: motor1.com, carscoops.com, Mazda

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *