Mazda chce využít nový rotační motor unikátním způsobem, dostane se ke slovu vodík?

Je tomu už pár let, co se objevily první spekulace o tom, že Mazda pracuje na nástupci RX-8 a pochopitelně s ním i spojený rotační motor.
Do dnešního dne však Mazda neoznámila nic oficiálního, a proto nezbývá nic jiného než stále doufat, že je to alespoň částečně pravda. V naději nás fanoušky udržují i představené koncepty, přesněji RX-Vision či Vision Coupe. A co je nového v tomto tématu?

Automobilka skutečně pracuje na rotačním motoru, avšak pokud nevychytá původní mouchy a nepřizpůsobí ho moderním technologiím, nepustí jej do sériové produkce. Nedávno se také vyskytly informace o tom, že nástupce sportovních modelů RX bude hybridní, tím pádem by se z rotačního motoru stal pouze generátor.
Začátkem ledna letošního roku představila Toyota na veletrhu CES 2018 v Las Vegas budoucnost účelových vozidel pod názvem e-Palette. U tohoto projektu jsou zmínění následující partneři – Uber, Amazon, Pizza Hut a právě i Mazda. Při premiéře se Toyota pochlubila, že e-Palette bude využívat právě rotační motor od Mazdy k prodloužení dojezdu. Použitím malého, kompaktního a tichého Wankelova motoru by mohla Toyota montovat menší a levnější baterie. Toyota se chystá k testování těchto vozítek v roce 2020, a to přesněji na olympijských a paralympijských hrách v Tokiu.

Nedávno portál WardsAuto.com přišel s tím, že inženýři Mazdy experimentovali s rotačním motorem v kombinaci s vodíkovými technologiemi. Mazda si přeje návrat Wankelova motoru do nového sportovního modelu, a proto zkouší nejspíš všechny možné varianty. Prezident Mazdy, Masahiro Moro, dříve uvedl: „Rotační motor by mohl být velmi šetrný k životnímu prostředí anebo generátorem pro výrobu elektřiny. Máme tedy spoustu možností.“
Moro zároveň zopakoval, že v roce 2019-2020 představí vlastní elektromobil, tím pádem je logické, že se z rotačního motoru stane generátor. Jenomže nejen mně, ale i dalším lidem po celém světě se spíše zamlouvá myšlenka Wankelova motoru + vodík. Šlo by o skvělé načasování, protože vodík začíná být aktuálním tématem v automobilismu a navíc je Mazda teď zisková i skoro nezávislá (pomineme-li partnerství s Toyotou). A Mazda musí udělat konečně něco odvážného, protože na to čeká plno fanoušků a má i výjimečnou příležitost, jelikož v roce 2020 oslaví sté výročí od založení. Nebyl by nový RX model s rotačním motorem na vodík tím nejlepším dárkem?

Zdroj: carbuzz.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *