Mazda chce využít nový rotační motor unikátním způsobem, dostane se ke slovu vodík?

Je tomu už pár let, co se objevily první spekulace o tom, že Mazda pracuje na nástupci RX-8 a pochopitelně s ním i spojený rotační motor.
Do dnešního dne však Mazda neoznámila nic oficiálního, a proto nezbývá nic jiného než stále doufat, že je to alespoň částečně pravda. V naději nás fanoušky udržují i představené koncepty, přesněji RX-Vision či Vision Coupe. A co je nového v tomto tématu?

Automobilka skutečně pracuje na rotačním motoru, avšak pokud nevychytá původní mouchy a nepřizpůsobí ho moderním technologiím, nepustí jej do sériové produkce. Nedávno se také vyskytly informace o tom, že nástupce sportovních modelů RX bude hybridní, tím pádem by se z rotačního motoru stal pouze generátor.
Začátkem ledna letošního roku představila Toyota na veletrhu CES 2018 v Las Vegas budoucnost účelových vozidel pod názvem e-Palette. U tohoto projektu jsou zmínění následující partneři – Uber, Amazon, Pizza Hut a právě i Mazda. Při premiéře se Toyota pochlubila, že e-Palette bude využívat právě rotační motor od Mazdy k prodloužení dojezdu. Použitím malého, kompaktního a tichého Wankelova motoru by mohla Toyota montovat menší a levnější baterie. Toyota se chystá k testování těchto vozítek v roce 2020, a to přesněji na olympijských a paralympijských hrách v Tokiu.

Nedávno portál WardsAuto.com přišel s tím, že inženýři Mazdy experimentovali s rotačním motorem v kombinaci s vodíkovými technologiemi. Mazda si přeje návrat Wankelova motoru do nového sportovního modelu, a proto zkouší nejspíš všechny možné varianty. Prezident Mazdy, Masahiro Moro, dříve uvedl: „Rotační motor by mohl být velmi šetrný k životnímu prostředí anebo generátorem pro výrobu elektřiny. Máme tedy spoustu možností.“
Moro zároveň zopakoval, že v roce 2019-2020 představí vlastní elektromobil, tím pádem je logické, že se z rotačního motoru stane generátor. Jenomže nejen mně, ale i dalším lidem po celém světě se spíše zamlouvá myšlenka Wankelova motoru + vodík. Šlo by o skvělé načasování, protože vodík začíná být aktuálním tématem v automobilismu a navíc je Mazda teď zisková i skoro nezávislá (pomineme-li partnerství s Toyotou). A Mazda musí udělat konečně něco odvážného, protože na to čeká plno fanoušků a má i výjimečnou příležitost, jelikož v roce 2020 oslaví sté výročí od založení. Nebyl by nový RX model s rotačním motorem na vodík tím nejlepším dárkem?

Zdroj: carbuzz.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít