Mazda CX-30 má po ženevské premiéře! Nové SUV vyplní mezeru mezi CX-3 a CX-5

Asi tak před měsícem se objevila první zmínka o příchodu nového SUV, jehož premiéru Mazda naplánovala na právě probíhající autosalon v Ženevě. Pochopitelně krom této informace byl zveřejněn i teaser.
Dneska, cca hodinku po poledni našeho času, byla zahájena světová premiéra nové Mazdy a pochopitelně jí přihlížely ostatní modely na stánku – například nová Mazda 3, MX-5 RF či dokonce MX-5 30th Anniversary.

Představený model nese označení CX-30, což já osobně moc nechápu, ale jinak se mi odhalené SUV velmi zamlouvá po estetické stránce. Původně zdroje sice mluvily o příchodu SUV-kupé CX-4, ale Mazda nás překvapila.
Mazda CX-30 na autosalonu v Ženevě
Nová CX-30, která stojí na platformě nové Mazdy 3 a zařadí se v portfoliu mezi CX-3 a CX-5, vychází pochopitelně z evolučního designu Kodo – Soul of Motion, stejně jako nedávno představená Mazda 3. Vnější vzhled je subjektivní záležitostí, ale nejde mu upřít dynamičnost a šmrnc, i když ochranných plastů je nějak přehršel. Pokud Vás zajímají nějaká čísla, tak CX-30 nabídne na délku 4395 mm, na šířku 1795 mm, na výšku 1540 mm a rozvor náprav je pak 2655 mm.
Generální ředitel Mazdy, Akira Marumoto, pronesl v Ženevě následující: „CX-30 jsme navrhli jako nezbytného partnera pro každodenní život zákazníka. Bude se vyrábět v klíčových celosvětových závodech, abychom tak mohli našim zákazníkům po celém světě dodat výjimečné potěšení z jízdy s Mazdou a vyzrálý design Kodo. Naše nové technologie zajistí, aby klientela nadále viděla smysl vlastnictví vozu Mazda. Naším cílem je být uznávanou značkou, která tvoří nejsilnější pouto s každým zákazníkem.“
V interiéru se nekoná žádné překvapení, poněvadž vychází z nové Mazdy 3. Lze tak i u nového SUV očekávat orientaci zejména na řidiče a žádné přehnané prvky jako třeba u konkurence. Středový panel oplývá jednoduchostí a pomyslnou třešničkou na dortu je 8,8palcový displej multimediálního systému. Zavazadlový prostor je však větší oproti tomu z „trojky“, disponuje objemem 430 litrů.
Nic nového nás nečeká ani v motorovém prostoru, jelikož CX-30 nabídne stejné motorizace, jako nová generace hatchbacku segmentu C. Přesněji to znamená, že v celosvětovém měřítku nebudou chybět benzínové motory 1,5 či 2,0 či 2,5 Skyactiv-G a pochopitelně i diesel 1,8 Skyactiv-D. Časem bude přidán do nabídky i revoluční agregát Skyactiv-X. 
Motorizace Skyactiv-G budou disponovat ale také mild-hybridním systémem v kombinaci s elektromotorem a 24V 600 kJ lithium-iontovou baterií. Zvolený motor bude možné spárovat se šestistupňovým manuálem či automatem, ale také pohonem všech čtyř kol i-Activ AWD a systémem GVC Plus pro vektorování točivého momentu.
Bohužel zatím se neví, proč Mazda zvolila právě označení CX-30. Možná nechtěla jen model zaměňovat s CX-4, která se prodává v Číně a je už starším vozem. Nebo se japonská automobilka může chystat i na novou nomenklaturu, čili časem označení CX-3 úplně vymizí a z CX-5 se stane CX-50. Uvidíme, vše ukáže čas, zatím jsou to pouze mé domněnky… 
Každopádně, příjezd na evropské trhy, včetně toho českého, se očekává na podzim letošního roku. Cena není zatím známa, ale vzhledem k umístění mezi CX-3 a CX-5 bych tipoval startovací cenu kolem půl milionu korun.
Zdroj: Mazda




Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *