Mazda CX-30 má po ženevské premiéře! Nové SUV vyplní mezeru mezi CX-3 a CX-5

Asi tak před měsícem se objevila první zmínka o příchodu nového SUV, jehož premiéru Mazda naplánovala na právě probíhající autosalon v Ženevě. Pochopitelně krom této informace byl zveřejněn i teaser.
Dneska, cca hodinku po poledni našeho času, byla zahájena světová premiéra nové Mazdy a pochopitelně jí přihlížely ostatní modely na stánku – například nová Mazda 3, MX-5 RF či dokonce MX-5 30th Anniversary.

Představený model nese označení CX-30, což já osobně moc nechápu, ale jinak se mi odhalené SUV velmi zamlouvá po estetické stránce. Původně zdroje sice mluvily o příchodu SUV-kupé CX-4, ale Mazda nás překvapila.
Mazda CX-30 na autosalonu v Ženevě
Nová CX-30, která stojí na platformě nové Mazdy 3 a zařadí se v portfoliu mezi CX-3 a CX-5, vychází pochopitelně z evolučního designu Kodo – Soul of Motion, stejně jako nedávno představená Mazda 3. Vnější vzhled je subjektivní záležitostí, ale nejde mu upřít dynamičnost a šmrnc, i když ochranných plastů je nějak přehršel. Pokud Vás zajímají nějaká čísla, tak CX-30 nabídne na délku 4395 mm, na šířku 1795 mm, na výšku 1540 mm a rozvor náprav je pak 2655 mm.
Generální ředitel Mazdy, Akira Marumoto, pronesl v Ženevě následující: „CX-30 jsme navrhli jako nezbytného partnera pro každodenní život zákazníka. Bude se vyrábět v klíčových celosvětových závodech, abychom tak mohli našim zákazníkům po celém světě dodat výjimečné potěšení z jízdy s Mazdou a vyzrálý design Kodo. Naše nové technologie zajistí, aby klientela nadále viděla smysl vlastnictví vozu Mazda. Naším cílem je být uznávanou značkou, která tvoří nejsilnější pouto s každým zákazníkem.“
V interiéru se nekoná žádné překvapení, poněvadž vychází z nové Mazdy 3. Lze tak i u nového SUV očekávat orientaci zejména na řidiče a žádné přehnané prvky jako třeba u konkurence. Středový panel oplývá jednoduchostí a pomyslnou třešničkou na dortu je 8,8palcový displej multimediálního systému. Zavazadlový prostor je však větší oproti tomu z „trojky“, disponuje objemem 430 litrů.
Nic nového nás nečeká ani v motorovém prostoru, jelikož CX-30 nabídne stejné motorizace, jako nová generace hatchbacku segmentu C. Přesněji to znamená, že v celosvětovém měřítku nebudou chybět benzínové motory 1,5 či 2,0 či 2,5 Skyactiv-G a pochopitelně i diesel 1,8 Skyactiv-D. Časem bude přidán do nabídky i revoluční agregát Skyactiv-X. 
Motorizace Skyactiv-G budou disponovat ale také mild-hybridním systémem v kombinaci s elektromotorem a 24V 600 kJ lithium-iontovou baterií. Zvolený motor bude možné spárovat se šestistupňovým manuálem či automatem, ale také pohonem všech čtyř kol i-Activ AWD a systémem GVC Plus pro vektorování točivého momentu.
Bohužel zatím se neví, proč Mazda zvolila právě označení CX-30. Možná nechtěla jen model zaměňovat s CX-4, která se prodává v Číně a je už starším vozem. Nebo se japonská automobilka může chystat i na novou nomenklaturu, čili časem označení CX-3 úplně vymizí a z CX-5 se stane CX-50. Uvidíme, vše ukáže čas, zatím jsou to pouze mé domněnky… 
Každopádně, příjezd na evropské trhy, včetně toho českého, se očekává na podzim letošního roku. Cena není zatím známa, ale vzhledem k umístění mezi CX-3 a CX-5 bych tipoval startovací cenu kolem půl milionu korun.
Zdroj: Mazda




Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít