Mazda CX-8 se dočkala modernizace, nyní lépe zapadá do rodiny SUV

Mazda CX-8 se dočkala modernizace, nyní lépe zapadá do rodiny SUV

Na americkém trhu je vlajkovou lodí velké SUV Mazda CX-9, kdežto na ostatních trzích, jako Japonsko, Austrálie, Čína a jihovýchodní Asie, je největším SUV Mazda CX-8. A ta právě nyní prošla modernizací, která přináší nejen nový odstín, ale i změnu vizáže.

Kdo nezná CX-8, tak připomínám, že jde o středné velké SUV, které je postaveno na platformě CX-5, avšak s tím rozdílem, že je sedmimístná a celkově honosnější. Mazda CX-8 se nabízí na trzích od konce roku 2017 a jde o jedno z oblíbených SUV na australském trhu. Jelikož se CX-8 nachází v polovině svého životního cyklu, došlo na facelift.

Ten přináší především novou masku chladiče, kdy horizontální lamely mřížky byly nahrazeny síťovaným vzorem s širším chromovým lemováním jako to má například omlazená CX-5. Změnou prošel i přední nárazník a inovovaná CX-8 má nově adaptivní LED světlomety s 20 diodami (dříve 12) vytvářející světelný podpis do písmene L. Stejná úprava proběhla i na zadních lampách a nárazník je také nový. Navíc do nabídky přibyly sady litých kol a další barva karoserie, a sice bílý lak Rhodium White, který debutoval na CX-60.

Interiér CX-8 neprošel žádnými radikálními úpravami, ale něco se přece jen najde. Přední sedadla disponují novými výplněmi i pružinami pro zlepšení stability těl a lepší držení v zatáčkách. Všechny výbavy budou mít nový 7palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcový středový displej (dříve 8palcový) se systémem Mazda, který zahrnuje i bezdrátové připojení Apple CarPlay a Android Auto a nechybí ani porty USB-C. Dokonce omlazená CX-8 se může pyšnit nižší intenzitou hluku a vibrací v interiéru, ale i stahovatelnými okénky na dálku pomocí klíče.

Na australském trhu se bude inovovaná CX-8 nabízet s 2,5litrovým atmosférickým čtyřválcem Skyactiv-G o výkonu 190 koní a točivém momentu 252 Nm, který spolupracuje se šestistupňovým automatem a má pouze pohon předních kol. Zatímco 2,2litrový vznětový čtyřválec Skyactiv-D s výkonem 190 koní a krouticím momentem 450 Nm dostane identickou automatickou převodovku jako benzínové provedení, ale jako bonus ještě pohon všech čtyř kol. Navíc systém Mazda Mi-Drive nabízí tři jízdní režimy – Normal, Sport a nově Offroad.

Jenže na domácím trhu se vyskytuje v nabídce u CX-8 ještě 2,5litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec Skyactiv-G, který známe právě z CX-9. U této motorizace došlo k vylepšení map plynového pedálu a ke změně časování pro řazení převodovky, aby se dostavil lepší požitek z jízdy. Dokonce Mazda speciálně pro japonský trh upravila podvozek CX-8 tak, aby lépe odolával místním silnicím.

V Austrálii se mají objevit první kusy inovované CX-8 během března příštího roku, kdežto v Japonsku se dočkají už letos v prosinci.

Zdroj: drive.com.au, carexpert.com.au

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *