Mazda CX-8 se dočkala modernizace, nyní lépe zapadá do rodiny SUV

Mazda CX-8 se dočkala modernizace, nyní lépe zapadá do rodiny SUV

Na americkém trhu je vlajkovou lodí velké SUV Mazda CX-9, kdežto na ostatních trzích, jako Japonsko, Austrálie, Čína a jihovýchodní Asie, je největším SUV Mazda CX-8. A ta právě nyní prošla modernizací, která přináší nejen nový odstín, ale i změnu vizáže.

Kdo nezná CX-8, tak připomínám, že jde o středné velké SUV, které je postaveno na platformě CX-5, avšak s tím rozdílem, že je sedmimístná a celkově honosnější. Mazda CX-8 se nabízí na trzích od konce roku 2017 a jde o jedno z oblíbených SUV na australském trhu. Jelikož se CX-8 nachází v polovině svého životního cyklu, došlo na facelift.

Ten přináší především novou masku chladiče, kdy horizontální lamely mřížky byly nahrazeny síťovaným vzorem s širším chromovým lemováním jako to má například omlazená CX-5. Změnou prošel i přední nárazník a inovovaná CX-8 má nově adaptivní LED světlomety s 20 diodami (dříve 12) vytvářející světelný podpis do písmene L. Stejná úprava proběhla i na zadních lampách a nárazník je také nový. Navíc do nabídky přibyly sady litých kol a další barva karoserie, a sice bílý lak Rhodium White, který debutoval na CX-60.

Interiér CX-8 neprošel žádnými radikálními úpravami, ale něco se přece jen najde. Přední sedadla disponují novými výplněmi i pružinami pro zlepšení stability těl a lepší držení v zatáčkách. Všechny výbavy budou mít nový 7palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcový středový displej (dříve 8palcový) se systémem Mazda, který zahrnuje i bezdrátové připojení Apple CarPlay a Android Auto a nechybí ani porty USB-C. Dokonce omlazená CX-8 se může pyšnit nižší intenzitou hluku a vibrací v interiéru, ale i stahovatelnými okénky na dálku pomocí klíče.

Na australském trhu se bude inovovaná CX-8 nabízet s 2,5litrovým atmosférickým čtyřválcem Skyactiv-G o výkonu 190 koní a točivém momentu 252 Nm, který spolupracuje se šestistupňovým automatem a má pouze pohon předních kol. Zatímco 2,2litrový vznětový čtyřválec Skyactiv-D s výkonem 190 koní a krouticím momentem 450 Nm dostane identickou automatickou převodovku jako benzínové provedení, ale jako bonus ještě pohon všech čtyř kol. Navíc systém Mazda Mi-Drive nabízí tři jízdní režimy – Normal, Sport a nově Offroad.

Jenže na domácím trhu se vyskytuje v nabídce u CX-8 ještě 2,5litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec Skyactiv-G, který známe právě z CX-9. U této motorizace došlo k vylepšení map plynového pedálu a ke změně časování pro řazení převodovky, aby se dostavil lepší požitek z jízdy. Dokonce Mazda speciálně pro japonský trh upravila podvozek CX-8 tak, aby lépe odolával místním silnicím.

V Austrálii se mají objevit první kusy inovované CX-8 během března příštího roku, kdežto v Japonsku se dočkají už letos v prosinci.

Zdroj: drive.com.au, carexpert.com.au

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít