Mazda CX-8 se třemi řadami sedadel konečně odhalena, dočkáme se i v Evropě?

V první polovině letošního roku Mazda ohlásila, že chystá velké SUV pro domácí trh. Poté vyšlo najevo, že nový model ponese označení CX-8.
Málokdo to zřejmě tušil, ale Mazda dnes odtajnila v tichosti novou CX-8 na japonské půdě a nutno říci, že má opravdu co nabídnout. Zavítá i mimo hranice Japonska?

Ač se nám to líbí nebo ne, představená Mazda CX-8 se bude prodávat výhradně na japonském trhu a zároveň ponese titul vlajková loď SUV, neboť model CX-9 se neprodává na domácí půdě. Přední část vozu je téměř identická s CX-5, avšak u CX-8 má tenčí světlomety a maska nabízí horizontální lamely jako to má právě CX-9.
Profil automobilu prozradí, že CX-8 je delší než CX-5. Přesněji disponuje délkou 4900 mm (o 350 mm delší), šířkou 1840 mm a výškou 1730 mm. Co se týče rozvoru náprav, je identický jako u CX-9, tedy 2930 mm (oproti CX-5 jde o nárůst o 230 mm). Rozdíl v délce je znatelný i díky tvaru bočních okének, který se liší od modelů CX-5 a CX-9. Vzadu u CX-8 jsou k vidění známé lampy s chromovým doplňkem mezi nimi a celkově je záď decentně přepracována. Příjemným bonusem jsou pak dvě koncovky výfuku.
Palubní deska vychází pochopitelně z CX-5 a nechybí ani nový design volantu, informační systém Mazda Connect společně se sedmipalcovým dotykovým displejem, či head-up displej a další věci. V Japonsku budou k dispozici celkem čtyři různé balíčky čalounění – dva kožené a dva látkové. Za specialitu se dá označit kožené čalounění Nappa a skutečné dřevěné dekory, které prý dodávají teplo a dotyk autentičnosti, jež se zlepšují s věkem. K mání bude celkem sedm barevných odstínů, a to včetně barvy Machine Grey a Soul Red Crystal.
Potenciální zákazníci si mohou i vybrat, zda chtějí šesti- nebo sedmimístnou verzi, přičemž z prostřední sedačky v druhé řadě lze udělat loketní opěrku společně s držáky nápojů a úložnou schránkou. Mazda prohlásila, že druhá řada sedadel je pohodlná i pro lidi s větší postavou a na třetí řadu sedadel se komfortně prý usadí lidé s výškou až 170 cm.
Při využití všech šesti (sedmi) sedadel nabídne zavazadlový prostor objem 239 litrů, při složení třetí řady se zvýší na 572 litrů. U CX-8 potěší také prostor pod dnem zavazadelníku v hloubce 307 mm, který je možné použít k uložení věcí.  
Odhalená Mazda CX-8 se bude prodávat pouze s jediným motorem, a to 2,2litrovým dieselovým čtyřválcem Skyactiv-D v kombinaci se šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Stejnou pohonnou jednotku najdeme samozřejmě i v CX-5, kde však disponuje výkonem 173 koní a krouticím momentem 420 Nm, kdežto v CX-8 se chlubí 188 koníky a 450 Nm. Zákazníci si budou moct vybrat mezi pohonem předních nebo všech čtyř kol i-Activ AWD. Pokud jde o systém G-Vectoring Control, ten bude standardem u všech výbav.
Mazda nezapomíná ani na bezpečnost a asistenci pro řidiče, a proto CX-8 dostala balíček i-Activsense. Ten obsahuje systémy Smart City Brake Support (SCBS), adaptivní LED světlomety (ALH), Lane Departure Warning System (LDWS), Rear Cross Traffic Alert (RCTA) and Blind Spot Monitoring (BSM).
Mazdu CX-8 lze již objednávat na japonském trhu, kdy cena se bude pohybovat v rozmezí 3,2 až 4,2 milionů jenů (v přepočtu cca 635 až 833 tisíc korun) v závislosti na výbavě. Prozatím se o tom moc nemluví, ale představená CX-8 by se měla časem podívat i za hranice Japonska. Minimálně v Evropě se o ní mluví jako o prodloužené CX-5, která by možná mohla přivézt zpět označení CX-7. Necháme se překvapit.

Zdroj: motorauthority.com 

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *