Mazda CX-8 se třemi řadami sedadel konečně odhalena, dočkáme se i v Evropě?

V první polovině letošního roku Mazda ohlásila, že chystá velké SUV pro domácí trh. Poté vyšlo najevo, že nový model ponese označení CX-8.
Málokdo to zřejmě tušil, ale Mazda dnes odtajnila v tichosti novou CX-8 na japonské půdě a nutno říci, že má opravdu co nabídnout. Zavítá i mimo hranice Japonska?

Ač se nám to líbí nebo ne, představená Mazda CX-8 se bude prodávat výhradně na japonském trhu a zároveň ponese titul vlajková loď SUV, neboť model CX-9 se neprodává na domácí půdě. Přední část vozu je téměř identická s CX-5, avšak u CX-8 má tenčí světlomety a maska nabízí horizontální lamely jako to má právě CX-9.
Profil automobilu prozradí, že CX-8 je delší než CX-5. Přesněji disponuje délkou 4900 mm (o 350 mm delší), šířkou 1840 mm a výškou 1730 mm. Co se týče rozvoru náprav, je identický jako u CX-9, tedy 2930 mm (oproti CX-5 jde o nárůst o 230 mm). Rozdíl v délce je znatelný i díky tvaru bočních okének, který se liší od modelů CX-5 a CX-9. Vzadu u CX-8 jsou k vidění známé lampy s chromovým doplňkem mezi nimi a celkově je záď decentně přepracována. Příjemným bonusem jsou pak dvě koncovky výfuku.
Palubní deska vychází pochopitelně z CX-5 a nechybí ani nový design volantu, informační systém Mazda Connect společně se sedmipalcovým dotykovým displejem, či head-up displej a další věci. V Japonsku budou k dispozici celkem čtyři různé balíčky čalounění – dva kožené a dva látkové. Za specialitu se dá označit kožené čalounění Nappa a skutečné dřevěné dekory, které prý dodávají teplo a dotyk autentičnosti, jež se zlepšují s věkem. K mání bude celkem sedm barevných odstínů, a to včetně barvy Machine Grey a Soul Red Crystal.
Potenciální zákazníci si mohou i vybrat, zda chtějí šesti- nebo sedmimístnou verzi, přičemž z prostřední sedačky v druhé řadě lze udělat loketní opěrku společně s držáky nápojů a úložnou schránkou. Mazda prohlásila, že druhá řada sedadel je pohodlná i pro lidi s větší postavou a na třetí řadu sedadel se komfortně prý usadí lidé s výškou až 170 cm.
Při využití všech šesti (sedmi) sedadel nabídne zavazadlový prostor objem 239 litrů, při složení třetí řady se zvýší na 572 litrů. U CX-8 potěší také prostor pod dnem zavazadelníku v hloubce 307 mm, který je možné použít k uložení věcí.  
Odhalená Mazda CX-8 se bude prodávat pouze s jediným motorem, a to 2,2litrovým dieselovým čtyřválcem Skyactiv-D v kombinaci se šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Stejnou pohonnou jednotku najdeme samozřejmě i v CX-5, kde však disponuje výkonem 173 koní a krouticím momentem 420 Nm, kdežto v CX-8 se chlubí 188 koníky a 450 Nm. Zákazníci si budou moct vybrat mezi pohonem předních nebo všech čtyř kol i-Activ AWD. Pokud jde o systém G-Vectoring Control, ten bude standardem u všech výbav.
Mazda nezapomíná ani na bezpečnost a asistenci pro řidiče, a proto CX-8 dostala balíček i-Activsense. Ten obsahuje systémy Smart City Brake Support (SCBS), adaptivní LED světlomety (ALH), Lane Departure Warning System (LDWS), Rear Cross Traffic Alert (RCTA) and Blind Spot Monitoring (BSM).
Mazdu CX-8 lze již objednávat na japonském trhu, kdy cena se bude pohybovat v rozmezí 3,2 až 4,2 milionů jenů (v přepočtu cca 635 až 833 tisíc korun) v závislosti na výbavě. Prozatím se o tom moc nemluví, ale představená CX-8 by se měla časem podívat i za hranice Japonska. Minimálně v Evropě se o ní mluví jako o prodloužené CX-5, která by možná mohla přivézt zpět označení CX-7. Necháme se překvapit.

Zdroj: motorauthority.com 

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít