Mazda MX-5 RF představena v New Yorku, na složení střechy potřebuje 12 sekund

V minulém týdnu začala Mazda lákat nejenom své fanoušky pomocí zveřejněné pozvánky pro novináře na světovou premiéru nějakého modelu v New Yorku.
V úvahu připadaly pouze dva modely – konkrétně MX-5 s hard topem nebo zcela nový crossover CX-4. Volba nakonec padla na sportovní roadster, který se představil včera večer na newyorském autosalonu pod názvem Mazda MX-5 RF (Retractable Fastback).

Zmíněná MX-5 RF je jednoduše řečeno klasická Miata s hard topem. Očekává se od ní, že bude nejprodávanější verzí současné generace, neboť stejná variace MX-5 (NC) šla dobře na odbyt ve Velké Británii – přesněji tvořila 80% celkových prodejů na britských ostrovech.
Mazdu MX-5 RF lze rozeznat velmi snadno od klasického modelu se soft-topem, jelikož má střechu ve stylu targa jako třeba Porsche 911. Novou skládací kovovou střechu, kdy se odnímá středový panel a schovává zadní okno, lze stáhnout či natáhnout za 12 sekund pomocí jednoho stisku tlačítka až do rychlosti 10 km/h. Mazda myslela také na praktičnost, poněvadž střecha je uložena za sedadly a nikoli v zavazadlovém prostoru. To znamená, že MX-5 RF nabídne stejný objem zavazadlového prostoru jako model se soft-topem – čili 130 litrů.
Stejně jako klasický roadster, i MX-5 s pevnou skládací střechou bude mít v nabídce dvě benzínové pohonné jednotky – 1,5 Skyactiv-G a 2,0 Skyactiv-G. I když došlo u MX-5 RF k nárůstu hmotnosti, Mazda pronesla, že se nemusíme obávat znatelných rozdílů ve zrychlení či maximální rychlosti ve srovnání se standardním provedením.
Absolutní novinkou u MX-5 RF je šestistupňová automatická převodovka (zřejmě jen pro severoamerický trh), jež se zařadí v nabídce k šestistupňovému manuálu. Navíc Mazda také řekla, že u novinky došlo k úpravě odpružení a posilovače řízení, jehož cílem má být pohodlná a zároveň rafinovaná jízda. Také byla použita extra izolace pro snížení hluku zvenčí.
Mazda MX-5 RF by měla dorazit na jednotlivé trhy se stejnou standardní i příplatkovou výbavou jako má model se soft-topem, jediným rozdílem bude pochopitelně tlačítko pro stažení či natažení střechy. V základu MX-5 je klimatizace, sada litých kol, USB slot a kožený volant – to stejné by se mělo objevit také u MX-5 RF. Ta se může navíc pochlubit novým třívrstvým lakem Machine Grey, který vytváří kovový povrch.
Prozatím japonská automobilka neprozradila cenu za právě představenou Mazdu MX-5 RF, ale bude jistě dražší než klasické provedení. Oblíbený roadster s pevnou skládací střechou by měl dorazit na trhy koncem letošního či začátkem příštího roku a bude konkurentem například pro Toyotu GT86 nebo Audi TT.  
Zdroj: Mazda





Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *