Mazda MX-5 RF představena v New Yorku, na složení střechy potřebuje 12 sekund

V minulém týdnu začala Mazda lákat nejenom své fanoušky pomocí zveřejněné pozvánky pro novináře na světovou premiéru nějakého modelu v New Yorku.
V úvahu připadaly pouze dva modely – konkrétně MX-5 s hard topem nebo zcela nový crossover CX-4. Volba nakonec padla na sportovní roadster, který se představil včera večer na newyorském autosalonu pod názvem Mazda MX-5 RF (Retractable Fastback).

Zmíněná MX-5 RF je jednoduše řečeno klasická Miata s hard topem. Očekává se od ní, že bude nejprodávanější verzí současné generace, neboť stejná variace MX-5 (NC) šla dobře na odbyt ve Velké Británii – přesněji tvořila 80% celkových prodejů na britských ostrovech.
Mazdu MX-5 RF lze rozeznat velmi snadno od klasického modelu se soft-topem, jelikož má střechu ve stylu targa jako třeba Porsche 911. Novou skládací kovovou střechu, kdy se odnímá středový panel a schovává zadní okno, lze stáhnout či natáhnout za 12 sekund pomocí jednoho stisku tlačítka až do rychlosti 10 km/h. Mazda myslela také na praktičnost, poněvadž střecha je uložena za sedadly a nikoli v zavazadlovém prostoru. To znamená, že MX-5 RF nabídne stejný objem zavazadlového prostoru jako model se soft-topem – čili 130 litrů.
Stejně jako klasický roadster, i MX-5 s pevnou skládací střechou bude mít v nabídce dvě benzínové pohonné jednotky – 1,5 Skyactiv-G a 2,0 Skyactiv-G. I když došlo u MX-5 RF k nárůstu hmotnosti, Mazda pronesla, že se nemusíme obávat znatelných rozdílů ve zrychlení či maximální rychlosti ve srovnání se standardním provedením.
Absolutní novinkou u MX-5 RF je šestistupňová automatická převodovka (zřejmě jen pro severoamerický trh), jež se zařadí v nabídce k šestistupňovému manuálu. Navíc Mazda také řekla, že u novinky došlo k úpravě odpružení a posilovače řízení, jehož cílem má být pohodlná a zároveň rafinovaná jízda. Také byla použita extra izolace pro snížení hluku zvenčí.
Mazda MX-5 RF by měla dorazit na jednotlivé trhy se stejnou standardní i příplatkovou výbavou jako má model se soft-topem, jediným rozdílem bude pochopitelně tlačítko pro stažení či natažení střechy. V základu MX-5 je klimatizace, sada litých kol, USB slot a kožený volant – to stejné by se mělo objevit také u MX-5 RF. Ta se může navíc pochlubit novým třívrstvým lakem Machine Grey, který vytváří kovový povrch.
Prozatím japonská automobilka neprozradila cenu za právě představenou Mazdu MX-5 RF, ale bude jistě dražší než klasické provedení. Oblíbený roadster s pevnou skládací střechou by měl dorazit na trhy koncem letošního či začátkem příštího roku a bude konkurentem například pro Toyotu GT86 nebo Audi TT.  
Zdroj: Mazda





Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít