Mazda MX-5 Spyder a MX-5 Speedster se ukázaly na letošní SEMA Show

Věhlasný autosalon SEMA právě dnes otevřel své brány a pochopitelně letos tu nechybí ani Mazda, která už dříve pomocí teaseru prozradila, že na této akci představí dvě speciální MX-5.
Dnes se tak skutečně stalo a na SEMA Show v Las Vegas byly odhaleny dvě, dle mého názoru, úžasné a fantastické, MX-5. První z nich je Spyder a druhá zase Speedster. Už podle názvu se tak dá očekávat, v jaké míře je automobilka upravila.

Hned na začátek zklamu zřejmě plno lidí, ale obě MX-5 jsou prozatím ve fázi konceptu. Zda se některá z nich dostane do sériové výroby, to ukáže čas, ale moc tomu nevěřím. Hlavní myšlenkou pro stvoření těchto studií bylo vyzdvihnutí modelu MX-5 jako takového, který se pyšní lehkou konstrukcí.
Představená MX-5 Spyder disponuje váhou pouze 1043 kg, lakem Mercury Silver, látkovou střechou a v neposlední řadě i aerodynamickým body kitem z uhlíkových vláken. K dobře laděné karoserii se hodí i 17palcová litá kola ADVAN Racing RS II s pneumatikami Yokohama. Mazda MX-5 Spyder má také čtyřpístkové přední brzdové kotouče Brembo s ventilovanými rotory a stavitelné pružiny. Co se týče interiéru, tam je dominantou čalounění přírodní kůží Spinneybeck PRIMA.
Jestli jste byli zaskočení hmotností MX-5 Spyder, poté Vám váha MX-5 Speedster vyrazí doslova dech. Díky odstranění klasického čelního skla a novým dveřím z uhlíkových vláken i skořepinovým sedadlům  se hmotnost snížila na fantastických 943 kg. Samozřejmě čelní sklo bylo nahrazeno deflektorem a tím si tak MX-5 udržuje nadále ideu roadsteru. Speedster má i ultralehká 16palcová kola RAYS 57 Extreme Gram Lights s pneumatikami Kumho Ecsta a je k nepřehlédnutí díky kombinaci laku Blue Ether a černého alcantara čalounění. Oproti sériové MX-5 je Speedster o 30 mm blíže k zemi díky stavitelným pružinám K&W a má stejné přední brzdové kotouče Brembo jako MX-5 Spyder. Pod kapotou se vyjímá klasický dvoulitr o výkonu 160 koní.

Oba koncepty budou k vidění na SEMA Show až do pátku 6. listopadu, kdy celá akce končí. Tak schválně, která se Vám líbí více? Napište do komentářů pod článkem! Mně osobně teda MX-5 Speedster. A kdo by nevěděl, Miata jako speedster se představila i v devadesátých letech, o které jsem již psal na MazdaNews.cz.

Zdroj: worldcarfans.com


Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít