Mazda MX-5 Spyder a MX-5 Speedster se ukázaly na letošní SEMA Show

Věhlasný autosalon SEMA právě dnes otevřel své brány a pochopitelně letos tu nechybí ani Mazda, která už dříve pomocí teaseru prozradila, že na této akci představí dvě speciální MX-5.
Dnes se tak skutečně stalo a na SEMA Show v Las Vegas byly odhaleny dvě, dle mého názoru, úžasné a fantastické, MX-5. První z nich je Spyder a druhá zase Speedster. Už podle názvu se tak dá očekávat, v jaké míře je automobilka upravila.

Hned na začátek zklamu zřejmě plno lidí, ale obě MX-5 jsou prozatím ve fázi konceptu. Zda se některá z nich dostane do sériové výroby, to ukáže čas, ale moc tomu nevěřím. Hlavní myšlenkou pro stvoření těchto studií bylo vyzdvihnutí modelu MX-5 jako takového, který se pyšní lehkou konstrukcí.
Představená MX-5 Spyder disponuje váhou pouze 1043 kg, lakem Mercury Silver, látkovou střechou a v neposlední řadě i aerodynamickým body kitem z uhlíkových vláken. K dobře laděné karoserii se hodí i 17palcová litá kola ADVAN Racing RS II s pneumatikami Yokohama. Mazda MX-5 Spyder má také čtyřpístkové přední brzdové kotouče Brembo s ventilovanými rotory a stavitelné pružiny. Co se týče interiéru, tam je dominantou čalounění přírodní kůží Spinneybeck PRIMA.
Jestli jste byli zaskočení hmotností MX-5 Spyder, poté Vám váha MX-5 Speedster vyrazí doslova dech. Díky odstranění klasického čelního skla a novým dveřím z uhlíkových vláken i skořepinovým sedadlům  se hmotnost snížila na fantastických 943 kg. Samozřejmě čelní sklo bylo nahrazeno deflektorem a tím si tak MX-5 udržuje nadále ideu roadsteru. Speedster má i ultralehká 16palcová kola RAYS 57 Extreme Gram Lights s pneumatikami Kumho Ecsta a je k nepřehlédnutí díky kombinaci laku Blue Ether a černého alcantara čalounění. Oproti sériové MX-5 je Speedster o 30 mm blíže k zemi díky stavitelným pružinám K&W a má stejné přední brzdové kotouče Brembo jako MX-5 Spyder. Pod kapotou se vyjímá klasický dvoulitr o výkonu 160 koní.

Oba koncepty budou k vidění na SEMA Show až do pátku 6. listopadu, kdy celá akce končí. Tak schválně, která se Vám líbí více? Napište do komentářů pod článkem! Mně osobně teda MX-5 Speedster. A kdo by nevěděl, Miata jako speedster se představila i v devadesátých letech, o které jsem již psal na MazdaNews.cz.

Zdroj: worldcarfans.com


Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *