Prodej Mazd v Česku – září 2015

Měsíc utekl jako voda a máme tu další prodejní čísla z českého trhu. Na začátku října jsem poprvé zveřejnil na tomto webu přehledné tabulky, ukazující prodejnost Mazd v srpnu a od začátku roku.
SDA (Svaz dovozců automobilů) odtajnil obsáhlé tabulky již pro září, a proto jsem se opět vrhl do lustrace prvních pěti automobilek i jejich modelů. Jak už jsem zmínil v dřívějším článku, nedivte se, když mezi tabulkami budou chybět záznamy ze segmentu Mini, Vyšší střední a Luxusní. Důvodem je to, že Mazda nemá v těchto třídách svého zástupce.

Podíváme-li se na jednotlivé tabulky, nelze přehlédnout, že chybí segment MPV. Je to proto, že Mazda ukončila výrobu modelu 5 a od začátku roku se jich prodalo 19, víc už jich opravdu nebude. Co se týče celkového pořadí značek v ČR, Mazda se drží stále v TOP 20. U třídy Malá auta je vidět, že zájemci o Mazdu 2 volí výhradně benzínové motory a je tomu tak i u Mazdy 3, která je v nižší střední třídě na dvanácté pozici. Mazda 6 si polepšila v segmentu D o jedno místo a souboj benzín vs. nafta je poměrně vyrovnaný. V segmentu SUV si lze všimnout, jak benjamínek CX-3 dohnal stálici CX-5 v počtu prodaných kusů. U menšího crossoveru dominují zážehové motory, kdežto u CX-5 je to téměř rovnoměrné. A na závěr – v září se prodala další, v pořadí druhá, MX-5 (ND)!
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít