Prodej Mazd v Česku – září 2015

Měsíc utekl jako voda a máme tu další prodejní čísla z českého trhu. Na začátku října jsem poprvé zveřejnil na tomto webu přehledné tabulky, ukazující prodejnost Mazd v srpnu a od začátku roku.
SDA (Svaz dovozců automobilů) odtajnil obsáhlé tabulky již pro září, a proto jsem se opět vrhl do lustrace prvních pěti automobilek i jejich modelů. Jak už jsem zmínil v dřívějším článku, nedivte se, když mezi tabulkami budou chybět záznamy ze segmentu Mini, Vyšší střední a Luxusní. Důvodem je to, že Mazda nemá v těchto třídách svého zástupce.

Podíváme-li se na jednotlivé tabulky, nelze přehlédnout, že chybí segment MPV. Je to proto, že Mazda ukončila výrobu modelu 5 a od začátku roku se jich prodalo 19, víc už jich opravdu nebude. Co se týče celkového pořadí značek v ČR, Mazda se drží stále v TOP 20. U třídy Malá auta je vidět, že zájemci o Mazdu 2 volí výhradně benzínové motory a je tomu tak i u Mazdy 3, která je v nižší střední třídě na dvanácté pozici. Mazda 6 si polepšila v segmentu D o jedno místo a souboj benzín vs. nafta je poměrně vyrovnaný. V segmentu SUV si lze všimnout, jak benjamínek CX-3 dohnal stálici CX-5 v počtu prodaných kusů. U menšího crossoveru dominují zážehové motory, kdežto u CX-5 je to téměř rovnoměrné. A na závěr – v září se prodala další, v pořadí druhá, MX-5 (ND)!

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *