Mazda pošle RX-Vision do výroby, ale má to háček! Wankel musí být bezchybný

Očekávaný koncept Mazda RX-Vision má již po své premiéře a začínají se tak objevovat informace, co se bude dít dále s touto myšlenkou. Je jasné, že koncept nevznikl pro nic za nic a Mazda dává světu tím najevo, že se chce zaobírat nástupcem RX-8 a příchodem nového Wankelu.
Po slavnostním debutu dělalo nejedno médium rozhovory s vedením japonské automobilky, která dokonce prozradila, že na novém rotačním motoru pracuje už osm let celkem 50 pověřených inženýrů.

Mazda s týmem hledá doslova průlom mezi rotačními motory, aby tak připravovaný SkyActiv-R, s kódovým označením 16X, nabídl mnohem lepší vlastnosti než jeho předchůdci. Masamachi Kogai, prezident a CEO Mazdy, také prohlásil, že mají plno fanoušků rotačního motoru a ti by prý nebyli rádi, kdyby představili stejný rotační motor jako před lety. I přes omezený rozpočet na vývoj Mazda neustále tlačí na pověřený tým, aby splnil jejich cíle a byl tak nový Wankelův motor uveden do výroby.
Jednoduše řečeno, koncept RX-Vision bude vyslán do sériové výroby pouze za předpokladu, že vyvíjený rotační motor 16X bude dokonalý. Pokud se tak stane, budoucí model RX bude postaven na podvozku MX-5, ale s vyšší tuhostí pochopitelně. Možná se ptáte, proč Mazda neuvedla přibližný rok uvedení nového rotačního motoru. Je to tím, že vedení nedokáže odhadnout, jak dlouho potrvá onen průlom, pomocí kterého chtějí vyřešit hlavní neduhy rotační technologie – malá spolehlivost a vysoké emise se spotřebou paliva ve srovnání s konvenčními motory.
Někomu může přijít tým o 50 inženýrech velmi malý, ale na to šéf Mazdy pro výzkum a vývoj, Kiyoshi Fujiwara, reagoval takto: „Tým je sice malý, ale pracují pouze na jednom úkolu. Těchto 50 inženýrů chce vyvíjet rotační motor, proto se připojili k naší automobilce. Pokud ukončíme vývoj rotačního motoru, pravděpodobně od nás odejdou“.
Takže myslím si, že máme jasno! Mazda chce sama uvést do výroby RX-Vision i rotační motor, ale teď je otázka, kdy se tak stane. Proto nezbývá nic jiného než držet palce!

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *