Mazda neuvede nástupce RX-8 do roku 2020, chybí peníze a záleží na úspěchu Skyactiv-X

Po odhalení konceptu Mazda RX-Vision vytanuly na mysl otázky, zda automobilka skutečně představí nástupce RX-8, na kterého se již čeká opravdu dlouho.
Dokonce se začalo více mluvit o novodobém rotačním motoru, na kterém vrchní inženýři z Mazdy usilovně pracují. Podle posledních zpráv se počítalo s tím, že sériová podoba RX-Visionu se ukáže během roku 2020, kdy Mazda oslaví sté výročí od svého založení. Jenže nakonec se tak nestane. Proč?

Dlouho se mluví o tom, že Mazda si dá ke svému výročí skutečně pěkný dáreček v podobě sportovního modelu RX s rotačním motorem v jeho útrobách. Bohužel to stále zůstane jen vlhkým snem skalních fanoušků Wankelu či samotné Mazdy. Na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu, kde se ukázaly mimo jiné koncepty Kai a Vision Coupe, proběhla tisková konference a padlo zásadní rozhodnutí.
Výkonný ředitel Mazdy a šéf oddělení výzkumu a vývoje, Kiyoshi Fujiwara, prohlásil přítomným novinářům, že Mazda nemá zkrátka peníze na to, aby uvedla sportovní model do roku 2020. Přesněji pronesl: „RX-Vision nemůžeme prostě poslat do sériové výroby, aby se vydal na trhy do roku 2020, protože nemáme dostatek peněz na investování.“ Nicméně, zároveň dodává, že naděje umírá poslední.
Mitsuo Hitomi, ředitel Mazdy, zodpovědný za technický výzkum, prozradil, že práce na novém rotačním motoru stále pokračují, dokonce i v takové fázi, kdy není třeba přítomnost technologií elektrifikace, které dorazí mimo jiné v roce 2019. Že by přeci jen klasický spalovací Wankel? Uvidíme!
Dále prohlásil následující: „Pokud dosáhneme úspěchu s motory Skyactiv-X, budeme mít pravděpodobně dostatek peněz na investování do dalších výzev (chcete-li projektů) a pak samozřejmě se rozhodneme, jestli to má smysl. Bohužel případný úspěch se dostaví příliš pozdě na to, abychom sériový RX-Vision představili do roku 2020. Ale stále pracujeme na rotačním motoru jako na sportovním modelu. Technologie fungují dobře, ale pokud tento projekt dostane značný odklad, budeme nuceni přidat další technologie – jako je autonomní řízení či elektrifikace.“
Ovšem na závěr Hitomi řekl zajímavou věc, neboť případný nový sportovní model může být prodáván na některých trzích bez možnosti elektrifikace, kdežto v jiných zemích by se nabízela i hybridní variace. Jak tohle vše dopadne? Zatím to zřejmě neví ani pánové v Mazdě, neboť čekají na uvedení motorů Skyactiv-X a jejich následný úspěch. Nicméně, Mazdo, držíme palce!

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *