Mazda plánuje představit v Ženevě nový model, půjde o nástupce CX-3?

Utekly dva týdny v novém roce a u Mazdy je poměrně živo. Nedávno byla oznámena světová premiéra speciální MX-5, jako dárek k třicetinám oblíbeného modelu, která se odehraje na autosalonu v Chicagu.
My znalejší již víme, že největší evropský autosalon se bude konat už za dva měsíce v Ženevě. Prozatím to vypadalo tak, že se Mazda snad ani nevydá na největší auto show v Evropě, ale přišlo příjemné překvapení. Japonská značka prohlásila, že zde představí nový model ve světové premiéře.

Jenže tím veškeré informace přímo od automobilky končí, neboť více nebylo zmíněno a můžeme se tak pouze domnívat, co asi Mazda přiveze do Švýcarska. Takže proberme si to postupně. Nedávno se odhalila nová generace Mazdy 3 a CX-5 je na trhu jen dva roky, proto je můžeme s jistotou vyloučit.
Co se týče vlajkové lodi, Mazdy 6, ta prošla loni rozsáhlou modernizací a na příchod nové generace je proto velmi brzy – očekává se spíše během roku 2020. Nejmenší model Mazda 2 se zase dočkala faceliftu v průběhu roku 2017 a možná by pomalu nastával čas na novou generaci, jenže automobilka počítá s modelem dané velikosti spíše pro svůj první elektromobil. A ten by se právě podle posledních informací měl ukázat během roku 2019-2020. Že by Mazda zabila dvě mouchy jednou ranou?
Tím však naše hypotézy ještě nekončí! Sportovní MX-5 také nečekají změny, poněvadž loni dostala výkonnější motor a drobné aktualizace. Zůstává nám tady ale ještě CX-3, která je na trhu od roku 2016 a v loňském roce obdržela nový motor i další změny. Jenomže nedávno byly zveřejněny informace, že Mazda pracuje na nové generaci CX-3, která by měla dostat platformu nové „trojky“ a tím pádem se zvětší. Aspoň je vidět, že automobilka bere ohled na podněty zákazníků, protože současná CX-3 je postavena na platformě Mazdy 2 a interiér je proto stísněný, zejména v zadní části. S novou generací chce konkurovat modelům jako Toyota C-HR nebo Hyundai Kona.  

Krom platformy Skyactiv II má nová CX-3 dostat také motor Skyactiv-X, díky kterému bude mít pochopitelně lepší spotřebu paliva. Její uvedení na trh se počítá v roce 2020, takže logicky připadá v úvahu premiéra v Ženevě, ale zase se spíše šušká o tom, že debut si odbude až na podzim v Tokiu. A pak je zde ještě jedna maličkost – možné uvedení SUV-kupé CX-4, která je sice primárně určená pro čínský trh, ale SUV-kupé jsou teď v módě po celém světě. A poslední možností může být i premiéra sedmimístné CX-5, o které se mluví již pár let a mohla by se tak prodávat pod jménem CX-7 či CX-8.
Závěrem Mazda ještě prohlásila, že se každý rok zúčastní pouze jednoho autosalonu na daném kontinentu. Proto si letos vybrala Ženevu a nemáme tak s ní počítat na frankfurtském výstavišti. Osobně jsem vážně zvědav, co Mazda přiveze na ženevskou auto show, snad se to brzy dozvíme.
Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *