Mazda plánuje představit v Ženevě nový model, půjde o nástupce CX-3?

Utekly dva týdny v novém roce a u Mazdy je poměrně živo. Nedávno byla oznámena světová premiéra speciální MX-5, jako dárek k třicetinám oblíbeného modelu, která se odehraje na autosalonu v Chicagu.
My znalejší již víme, že největší evropský autosalon se bude konat už za dva měsíce v Ženevě. Prozatím to vypadalo tak, že se Mazda snad ani nevydá na největší auto show v Evropě, ale přišlo příjemné překvapení. Japonská značka prohlásila, že zde představí nový model ve světové premiéře.

Jenže tím veškeré informace přímo od automobilky končí, neboť více nebylo zmíněno a můžeme se tak pouze domnívat, co asi Mazda přiveze do Švýcarska. Takže proberme si to postupně. Nedávno se odhalila nová generace Mazdy 3 a CX-5 je na trhu jen dva roky, proto je můžeme s jistotou vyloučit.
Co se týče vlajkové lodi, Mazdy 6, ta prošla loni rozsáhlou modernizací a na příchod nové generace je proto velmi brzy – očekává se spíše během roku 2020. Nejmenší model Mazda 2 se zase dočkala faceliftu v průběhu roku 2017 a možná by pomalu nastával čas na novou generaci, jenže automobilka počítá s modelem dané velikosti spíše pro svůj první elektromobil. A ten by se právě podle posledních informací měl ukázat během roku 2019-2020. Že by Mazda zabila dvě mouchy jednou ranou?
Tím však naše hypotézy ještě nekončí! Sportovní MX-5 také nečekají změny, poněvadž loni dostala výkonnější motor a drobné aktualizace. Zůstává nám tady ale ještě CX-3, která je na trhu od roku 2016 a v loňském roce obdržela nový motor i další změny. Jenomže nedávno byly zveřejněny informace, že Mazda pracuje na nové generaci CX-3, která by měla dostat platformu nové „trojky“ a tím pádem se zvětší. Aspoň je vidět, že automobilka bere ohled na podněty zákazníků, protože současná CX-3 je postavena na platformě Mazdy 2 a interiér je proto stísněný, zejména v zadní části. S novou generací chce konkurovat modelům jako Toyota C-HR nebo Hyundai Kona.  

Krom platformy Skyactiv II má nová CX-3 dostat také motor Skyactiv-X, díky kterému bude mít pochopitelně lepší spotřebu paliva. Její uvedení na trh se počítá v roce 2020, takže logicky připadá v úvahu premiéra v Ženevě, ale zase se spíše šušká o tom, že debut si odbude až na podzim v Tokiu. A pak je zde ještě jedna maličkost – možné uvedení SUV-kupé CX-4, která je sice primárně určená pro čínský trh, ale SUV-kupé jsou teď v módě po celém světě. A poslední možností může být i premiéra sedmimístné CX-5, o které se mluví již pár let a mohla by se tak prodávat pod jménem CX-7 či CX-8.
Závěrem Mazda ještě prohlásila, že se každý rok zúčastní pouze jednoho autosalonu na daném kontinentu. Proto si letos vybrala Ženevu a nemáme tak s ní počítat na frankfurtském výstavišti. Osobně jsem vážně zvědav, co Mazda přiveze na ženevskou auto show, snad se to brzy dozvíme.
Zdroj: carscoops.com
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít