Mazda představila v New Yorku omlazenou CX-3, novinkou je elektronická ruční brzda
Během dneška jsem zveřejnil článek o tom, že Mazda chystá významné překvapení na právě zahájený newyorský autosalon. Osobní tip byla Mazda 6 s pohonem všech čtyř kol.
V samotném závěru dnešního dne byla představena…omlazená Mazda CX-3! Jde tak o druhou modernizaci tohoto malého SUV. Co nabídne nově?
Návrháři pochopitelně začali vylepšením exteriéru, jinými slovy to znamená, že inovovaná CX-3 disponuje novou přední mřížkou, vícero chromovými akcenty, ale také černými akcenty na bočních sloupcích a rámování kolem mlhových světel. Zadní LED lampy nabídnou nový design a novinkou jsou také vícepaprsková 18“ litá kola. Samozřejmě nemůže chybět přidání speciálního laku Soul Red Crystal do nabídky barev.
Co se týče interiéru, nelze zde přehlédnout nově navržený středový panel včetně nově aplikované elektronické ruční brzdy. Ta zlepšila nejen funkčnost vozu, ale také dala návrhářům prostor pro přemístění držáků nápojů a přehodnocení středové konzole včetně loketní opěrky. Ta je navíc doplněna o měkké polstrování a CX-3 tak dodá kvalitnější dojem.
Kompletně přepracována byla přední sedadla, která mají teď lepší šířku a výplň pohlcující vibrace a zajistí tak posádce maximální podporu, ale nadále si zachovávají pohodlnost na dlouhé cesty. Nově budou k dispozici u vyšších výbav i plně kožená sedadla. Od palubní desky až po výplně dveří se vyjímá semiš, jejíž zbarvení bylo zjednodušeno na základní šedou barvu, která bude pak doplněna o bílé nebo černé kožené sedačky ve vyšších výbavových stupních. Novinkou jsou také červené akcenty ve větracích otvorech a mají za úkol ladit s venkovním lakem Soul Red Crystal. Zadní cestující se mohou pro změnu těšit na středovou loketní opěrku s držáky na nápoje.
Mazda se snaží stále zdokonalit vztah mezi autem a řidičem, což nazývá v reklamních spotech jako Jinba Ittai, a právě díky tomu má CX-3 přepracované agregáty a podvozek – tzn. lepší ovladatelnost díky revidovanému posilovači řízení, jízdní komfort a odhlučnění. Mazda CX-3 se nabízí standardně s benzínovým nebo dieselovým motorem. Pohonná jednotka 2,0 Skyactiv-G má po zásahu inženýrů větší točivý moment v celém rozsahu otáček, lepší spotřebu paliva a snížilo se i vnitřní tření. Agregát nabízí tak nově výkon 150 koní a točivý moment 201 Nm.
Součástí automobilu je samozřejmě systém G-Vectoring Control. Automobilka vyvinula i nové 18palcové pneumatiky, které lépe absorbují rázy a snižují brzdnou dráhu. Kabina je uvnitř tišší, a to díky tlustším dveřním panelům, sklům zadních dveří, střešnímu oknu a švům na dveřích. Do amerických showroomů zavítá omlazená Mazda CX-3 během letošního jara. Kdy se dočká Evropa, to zatím není jasné.
Zdroj: Mazda