Mazda si nechala patentovat nový model s rotačním motorem a hybridní technikou

Mazda si nechala patentovat nový model s rotačním motorem a hybridní technikou

Už je to přes deset let, co byla ukončena výroba Mazdy RX-8. A jak už asi tušíte, po celou dobu kolují zvěsti, jak se bude vyrábět nástupce s označením RX-9 a že se ho dočkáme brzy. Ovšem vrchní zástupci Mazdy tomu dali před pár lety stopku. Jejich prohlášení bylo jasné – teď to prozatím nejde.

Ale i tak uklidnili fanoušky rotačních motorů a modelů RX. Mazda totiž dodala, že na Wankel nikdy nezanevře. Dokonce její zástupci v různých rozhovorech mluvili o tom, že vývoj takového motoru je komplikovaný s ohledem na dnešní emisní normy. Ale teď to vypadá, že zase je o kousek větší šance, že se přece jen dočkáme nástupce.

Přísná emisní norma Euro VII je za dveřmi, konkrétně má platit od roku 2025, a tak má Mazda zřejmě poslední šanci, jak uvést nový rotační motor. V minulosti si automobilka pohrávala s alternativními pohony, jako třeba vodík, ale u nedávno podaných patentů u Evropského patentového úřadu a ve stejnou dobu i v Japonsku však nefigurují.

Podrobněji se tomu věnuje „nadšenec Mazd“, vystupující pod taku2_4885 na svém blogu, kde vysvětluje jednotlivé patenty japonské automobilky. Podle zveřejněných obrázků se jedná pravděpodobně o dvoudveřové sportovní kupé s pohonem zadních kol. Zcela nový rotační motor je třírotorový, což prozrazují tři otvory pro zapalovací svíčky na snímcích. Krom něj se bude vůz spoléhat ještě na 48V hybridní technologii, ale také koncepci transaxle (motor se spojkou vpředu, převodovka vzadu). Pokud jde o karoserii, zdá se být podobná hliníkovému prostorovému rámu.

Zamíříme-li do minulosti, Mazda nabízela jednorotorové a dvourotorové rotační motory, přičemž třírotorové se nabízely v modelu Cosmo na domácím trhu a byly použity v závodních amerických sériích Le Mans. Vítězný speciál 24h Le Mans z roku 1991, Mazda 787B, měl však v útrobách čtyřrotorový rotační motor. Ten se ale nikdy nenabízel v sériové výrobě a byl vyroben pouze v pěti kusech. Nicméně, registrace patentů hned neznamená, že se bude vůz s jistotou vyrábět. Ale tak můžeme doufat…

Veškeré patentové snímky naleznete na následujícím odkazu.

Zdroj: autoevolution.com, taku2-4885.hatenablog.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

One thought on “Mazda si nechala patentovat nový model s rotačním motorem a hybridní technikou

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít