Mazda si nechala zaregistrovat nové názvy, komu asi připadne označení MX-30?
I když tahle zpráva není zrovna nejaktuálnější, je důležité se o ní zmínit, poněvadž může napovědět mnohé o budoucím portfoliu Mazdy.
Během letních prázdnin byla v tichosti vydána informace o tom, že japonská značka si nechala zaregistrovat na Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) pár zajímavých označení, které by mohla použít v budoucnu.
Po premiéře Mazdy CX-30 vytanuly na mysli spekulace, zda automobilka nechystá revoluci v nomenklatuře svého portfolia. A zřejmě na tom něco bude, poněvadž první označení, které zaregistrovala, tak je MX-30. Říkáte si, snad MX-3 ne? Kdepak, čtete správně. Podle EUIPO jde o jméno určené pro automobil, logicky snad každého napadne – chystá se sportovní model?
Jak jste si možná mohli všimnout, tak Mazda se nám trochu mění. Nová generace Mazdy 3 je nejen luxusnější než předchůdce, ale také dražší. Stejným směrem se vydal i nedávno představený crossover CX-30. Tak bude snad MX-30 luxusnější MX-5? To si nemyslím, protože to by jí to komunita MX-5 po celém světě neodpustila. A už vůbec se neradujte, že by se vrátilo dvoudveřové sportovní kupé, protože automobilovému světu vládnou momentálně SUV.
Ač se to zdá jako utopie, tak označení MX-30 by mohlo dostat s největší pravděpodobností výkonnější provedení CX-30, ale není zatím nic potvrzené. Avšak dává to logiku, protože v historii nosily název MX sportovní modely, ale ty nepřežily do dnešních časů, a to samé divize MPS. Navíc konkurence pracuje třeba na Karoqu RS či Tucsonu N, takže Mazda musí jít příkladem. Osobně jsem zvědav, zda jméno MX-30 nedostane například nějaký hybrid či elektromobil.
Nicméně, společně s MX-30 byla ještě zaregistrovaná kompletní modelová řada, konkrétně CX-10, CX-20, CX-40, CX-50, CX-60, CX-70, CX-80 a CX-90. Nemyslím si, že by Mazda plánovala uvedení tolika modelů. Jde spíše o strategický krok, aby jiná automobilka nepoužila pro svůj model blíže podobný název k uvedené CX-30. Zároveň ale je zde varianta, že CX-30 nebude jediným členem zmíněné řady. Nedivil bych se, kdyby nová CX-5 nesla označení CX-50, sedmimístné provedení CX-70, v Japonsku prodávaná CX-8 zase CX-80, atd.
Je ale i zajímavé, že registrace zmíněných označení byla provedena zatím jenom na evropském úřadě. Na tom americkém dosud neevidují nic tomu podobné.
Zdroj: autoguide.com