Mazda si nechala zaregistrovat nové názvy, komu asi připadne označení MX-30?

I když tahle zpráva není zrovna nejaktuálnější, je důležité se o ní zmínit, poněvadž může napovědět mnohé o budoucím portfoliu Mazdy.
Během letních prázdnin byla v tichosti vydána informace o tom, že japonská značka si nechala zaregistrovat na Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) pár zajímavých označení, které by mohla použít v budoucnu.

Po premiéře Mazdy CX-30 vytanuly na mysli spekulace, zda automobilka nechystá revoluci v nomenklatuře svého portfolia. A zřejmě na tom něco bude, poněvadž první označení, které zaregistrovala, tak je MX-30. Říkáte si, snad MX-3 ne? Kdepak, čtete správně. Podle EUIPO jde o jméno určené pro automobil, logicky snad každého napadne – chystá se sportovní model?
Jak jste si možná mohli všimnout, tak Mazda se nám trochu mění. Nová generace Mazdy 3 je nejen luxusnější než předchůdce, ale také dražší. Stejným směrem se vydal i nedávno představený crossover CX-30. Tak bude snad MX-30 luxusnější MX-5? To si nemyslím, protože to by jí to komunita MX-5 po celém světě neodpustila. A už vůbec se neradujte, že by se vrátilo dvoudveřové sportovní kupé, protože automobilovému světu vládnou momentálně SUV.
Ač se to zdá jako utopie, tak označení MX-30 by mohlo dostat s největší pravděpodobností výkonnější provedení CX-30, ale není zatím nic potvrzené. Avšak dává to logiku, protože v historii nosily název MX sportovní modely, ale ty nepřežily do dnešních časů, a to samé divize MPS. Navíc konkurence pracuje třeba na Karoqu RS či Tucsonu N, takže Mazda musí jít příkladem. Osobně jsem zvědav, zda jméno MX-30 nedostane například nějaký hybrid či elektromobil.
Nicméně, společně s MX-30 byla ještě zaregistrovaná kompletní modelová řada, konkrétně CX-10, CX-20, CX-40, CX-50, CX-60, CX-70, CX-80 a CX-90. Nemyslím si, že by Mazda plánovala uvedení tolika modelů. Jde spíše o strategický krok, aby jiná automobilka nepoužila pro svůj model blíže podobný název k uvedené CX-30. Zároveň ale je zde varianta, že CX-30 nebude jediným členem zmíněné řady. Nedivil bych se, kdyby nová CX-5 nesla označení CX-50, sedmimístné provedení CX-70, v Japonsku prodávaná CX-8 zase CX-80, atd.
Je ale i zajímavé, že registrace zmíněných označení byla provedena zatím jenom na evropském úřadě. Na tom americkém dosud neevidují nic tomu podobné.  
Zdroj: autoguide.com
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít