Mazda si zaregistrovala označení MX-6! Chystá se návrat dvoudveřového kupé?

Minulý týden se uskutečnila světová premiéra zcela nové Mazdy 3, která se představila na autosalonu v Los Angeles. Její evropská premiéra se pak odehraje během ledna příštího roku na belgické autoshow. 
S příchodem nové generace se objevily také naděje, že by se mohla vrátit sportovní divize MPS, jenomže to v zápětí dementoval nový globální šéf Mazdy. Dokonce ani není jisté, zda dorazí nástupce RX-8. Co však dnes šokovalo veřejnost, to je zpráva o zaregistrování označení MX-6. Co se chystá?

Mazda zašla na japonský patentový úřad a 16. října letošního roku si zaregistrovala staronové označení Mazda MX-6, a to v kategorii Automobily a jejich díly či příslušenství. S touto informací přišli zahraniční kolegové z AutoGuide.com, ale jak sami prohlašují, nemusí to hned znamenat příchod nového modelu.
Jenomže jistá pravděpodobnost zde je, neboť automobilka musí čelit velké konkurenci od japonských, ale i evropských automobilových výrobců. Osobně mě napadlo, že může jít o název pro chystaný elektromobil, ale sama Mazda dříve avizovala, že nepůjde o sportovní model. Navíc představitelé značky ctí tradice, takže nemyslím si, že označení by použili na jiný vůz, než který psal historii.
Druhá myšlenka už vypadá reálněji – konkrétně novodobé dvoudveřové kupé na bázi studie RX-Vision či Vision Coupe a pod kapotou revoluční motorizace Skyactiv-X. Šlo by tak o jakési „halo/promo auto“, které by prezentovalo převratné motory v nejlepším duchu a zároveň podtrhlo začátek nové éry, jak Mazda prohlásila při debutu Mazdy 3. Něco podobného udělala také Alfa Romeo s modelem 4C, když ohlásila velkou modelovou ofenzívu.
Jen pro připomenutí, Mazda MX-6 dorazila v roce 1987, která byla však v Evropě prodávaná jako Mazda 626 Coupé. Druhá generace se objevila v roce 1991, kdy šlo již o samostatný model na základech 626 (GE) a Fordu Probe. O tento dvoudveřový sportovní model nebyl takový zájem, a proto výroba skončila v roce 1997. Mnozí fanoušci dnes vzpomínají na MX-6 jako na jízdně dobré kupé, obzvláště s atmosférickým šestiválcem, ale shodují se i na tom, že měla být s pohonem zadních kol.
Jestli se v budoucnu dočkáme návratu MX-6, to ukáže čas, ale jisté indicie tomu napovídají. Necháme se překvapit…
Zdroj: autoguide.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *