Mazda si zaregistrovala označení MX-6! Chystá se návrat dvoudveřového kupé?

Minulý týden se uskutečnila světová premiéra zcela nové Mazdy 3, která se představila na autosalonu v Los Angeles. Její evropská premiéra se pak odehraje během ledna příštího roku na belgické autoshow. 
S příchodem nové generace se objevily také naděje, že by se mohla vrátit sportovní divize MPS, jenomže to v zápětí dementoval nový globální šéf Mazdy. Dokonce ani není jisté, zda dorazí nástupce RX-8. Co však dnes šokovalo veřejnost, to je zpráva o zaregistrování označení MX-6. Co se chystá?

Mazda zašla na japonský patentový úřad a 16. října letošního roku si zaregistrovala staronové označení Mazda MX-6, a to v kategorii Automobily a jejich díly či příslušenství. S touto informací přišli zahraniční kolegové z AutoGuide.com, ale jak sami prohlašují, nemusí to hned znamenat příchod nového modelu.
Jenomže jistá pravděpodobnost zde je, neboť automobilka musí čelit velké konkurenci od japonských, ale i evropských automobilových výrobců. Osobně mě napadlo, že může jít o název pro chystaný elektromobil, ale sama Mazda dříve avizovala, že nepůjde o sportovní model. Navíc představitelé značky ctí tradice, takže nemyslím si, že označení by použili na jiný vůz, než který psal historii.
Druhá myšlenka už vypadá reálněji – konkrétně novodobé dvoudveřové kupé na bázi studie RX-Vision či Vision Coupe a pod kapotou revoluční motorizace Skyactiv-X. Šlo by tak o jakési „halo/promo auto“, které by prezentovalo převratné motory v nejlepším duchu a zároveň podtrhlo začátek nové éry, jak Mazda prohlásila při debutu Mazdy 3. Něco podobného udělala také Alfa Romeo s modelem 4C, když ohlásila velkou modelovou ofenzívu.
Jen pro připomenutí, Mazda MX-6 dorazila v roce 1987, která byla však v Evropě prodávaná jako Mazda 626 Coupé. Druhá generace se objevila v roce 1991, kdy šlo již o samostatný model na základech 626 (GE) a Fordu Probe. O tento dvoudveřový sportovní model nebyl takový zájem, a proto výroba skončila v roce 1997. Mnozí fanoušci dnes vzpomínají na MX-6 jako na jízdně dobré kupé, obzvláště s atmosférickým šestiválcem, ale shodují se i na tom, že měla být s pohonem zadních kol.
Jestli se v budoucnu dočkáme návratu MX-6, to ukáže čas, ale jisté indicie tomu napovídají. Necháme se překvapit…
Zdroj: autoguide.com
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít