Konec nadějí! Mazda neplánuje oživení divize MPS, a co nástupce RX-8?

Včera časně ráno našeho času se představila zcela nová generace Mazdy 3 a jde tak o jednu z hlavních hvězd letošního autosalonu v Los Angeles.

Ale nejenom v USA, i tady v Česku se o ní mluví či píše na každém rohu. Není se čemu divit, jelikož má jít o klíčový model japonské automobilky a navíc, vypadá úchvatně. Po premiéře následovala různá interview a australský deník Drive udělal rozhovor s novým globálním šéfem Mazdy. Co jim řekl?

Akira Marumoto dostal hned jako první otázku, zda je v plánu oživení divize MPS. Odpověděl následovně: „Mazda je malý hráč, a pokud se ptáte, jestli je MPS pro nás prioritou, tak říkám, že není. Jinými slovy, neplánujeme v budoucnu uvedení MPS.“
Sice Mazda si zakládá na filozofii Zoom-Zoom a chce poskytnout zákazníkům radost z jízdy, ale Marumoto pronesl, že momentálně se zaměřují na to, jak se stát skutečnou prémiovou alternativou k ostatním evropským konkurentům. Nové vozy tak budou mít lepší kvalitu, pohodlí a celkově chtějí zdokonalit současné modelové řady než se vrhat do nových segmentů. Mazda postupně nabízí jediný přeplňovaný čtyřválec 2,5 Skyactiv-G, který debutoval v nové CX-9, i v ostatních modelech – nedávno se tak dočkala Mazda 6 a CX-5.
Krom MPS se australští žurnalisti zeptali také na budoucnost, ale i dění okolo rotačního motoru. Jak asi všichni víme, tak v roce 2015 se představil na tokijském autosalonu úchvatný koncept RX-Vision a ihned začaly kolovat spekulace, že Mazda má v plánu návrat modelu RX. Jenže Marumoto uvedl, že studie měla v úmyslu jen ukázat vývoj designového jazyku KODO, který byl uplatněn i na nové 3.
 
Marumoto dále prohlásil: „RX-Vision je opravdu vizionářský model pro vývoj designu, takže jsme opravdu neplánovali spuštění sériové výroby či samotnou komercializaci. Otázku, zda vyrobíme sportovní vůz s Wankelem, jsem dostal snad stokrát. Je to sen pro všechny šéfy a zaměstnance Mazdy a je mou prací plnit jejich sny (směje se).“ Každopádně, není prý nic rozhodnuto.
Nedávno ale Mazda potvrdila, že nový rotační motor se stane pouze generátorem v některém z nadcházejících elektrických modelů. Konkrétně se plánují dva a jeden z nich dostane Wankela pro dobíjení akumulátorů. Automobilka nemá opravdu v úmyslu výrobu sportovního modelu a Marumoto řekl, že pro osobní automobily jsou nejvhodnější baterie. Ale záhy hned uklidňuje: „Nechci vyrobit takové auto, dávám přednost vůni benzínu.“
Dokonce odolává i trendu plně autonomních vozidel a na toto téma zmínil, že nikdy nepostaví vůz bez volantu. V nadcházející dekádě má Mazda představit poloautonomní technologie. A co řekl na závěr? „Mazda je společnost, která přináší zákazníkům radost z jízdy. Pokud se však cítí řidič špatně a nemůže pokračovat v jízdě, autonomní technika převezme kontrolu nad vozidlem a zamíří do bezpečného prostoru, odkud systém zavolá pomoc. Jmenovaná technologie by se prý měla objevit na trhu do konce roku 2025.
Zdroj: drive.com.au

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *