Mazda zbrojí na přísnější emisní limity, do pěti let dorazí elektromobil i plug-in hybrid

Emise, emise a zase emise! Tohle je poslední dobou nejčastější skloňované slovo u všech automobilek, které nabízejí auta na evropském trhu.
Výjimkou není ani Mazda, která sice nemá v Evropě takovou pozici jako třeba Volkswagen, ale i pro ni platí plánované směrnice, jež začnou platit od 1. ledna 2020. 

Kdysi jsem četl článek o tom, že dobrá, ještě poctivě vyráběná, auta jsou cirka do roku 2010 a pak už to šlo prý z kopce. Jenomže obrovská změna nastane právě od roku 2020, kdy nás čekají těžké časy, kterých se obávají i samy automobilky, a už asi nebude líp, proto jestli zvažujete stále koupi nového vozu, udělejte to do konce roku! Od 2020 se zřejmě nevyhneme okleštění výbav, úprav motorů a možná i zdražování. A důvod? Emise.
Mazda je samozřejmě v plné pohotovosti a pracuje na motorech tak, aby splnili podmínky přísnějších evropských směrnic. V nedávném rozhovoru generální ředitel, Akira Marumoto, pro Auto News potvrdil, že představí v příštím roce první plně elektrický model a o rok či dva později se dočkáme pár plug-in hybridních modelů. Nezapomněl ani podotknout, že právě uvedený motor Skyactiv-X vypouští méně než 100 g/km CO2, což je velmi slušné. Takže Mazda splní nakonec požadované hodnoty, ale v roce 2020 se očekávají, dle slov Marumota, nějaké problémy, zřejmě finanční…
Nějaké podrobnosti o chystaném elektromobilu od Mazdy jsem sepsal ve starším článku, ale pro rekapitulaci. Půjde o samostatný model a nebude založen na existujícím zástupci současného portfolia. Dokonce už je potvrzené, že elektromobil bude disponovat technologiemi přímo od Mazdy, nikoliv těmi, které vyvíjí Toyota společně s firmou Denso.
A další plány do budoucna? Automobilka už pracuje na hybridních variantách agregátu Skyactiv-X, ale také na zlepšení účinnosti dieselových motorů, které se momentálně vyskytují v modelech 6 a CX-5. Marumoto věří, že pro SUV a velké sedany bude nejúčinnější pohonnou jednotkou údajně diesel spojený s elektromotorem.
Zdroj: carscoops.com
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít