Mazda zbrojí na přísnější emisní limity, do pěti let dorazí elektromobil i plug-in hybrid

Emise, emise a zase emise! Tohle je poslední dobou nejčastější skloňované slovo u všech automobilek, které nabízejí auta na evropském trhu.
Výjimkou není ani Mazda, která sice nemá v Evropě takovou pozici jako třeba Volkswagen, ale i pro ni platí plánované směrnice, jež začnou platit od 1. ledna 2020. 

Kdysi jsem četl článek o tom, že dobrá, ještě poctivě vyráběná, auta jsou cirka do roku 2010 a pak už to šlo prý z kopce. Jenomže obrovská změna nastane právě od roku 2020, kdy nás čekají těžké časy, kterých se obávají i samy automobilky, a už asi nebude líp, proto jestli zvažujete stále koupi nového vozu, udělejte to do konce roku! Od 2020 se zřejmě nevyhneme okleštění výbav, úprav motorů a možná i zdražování. A důvod? Emise.
Mazda je samozřejmě v plné pohotovosti a pracuje na motorech tak, aby splnili podmínky přísnějších evropských směrnic. V nedávném rozhovoru generální ředitel, Akira Marumoto, pro Auto News potvrdil, že představí v příštím roce první plně elektrický model a o rok či dva později se dočkáme pár plug-in hybridních modelů. Nezapomněl ani podotknout, že právě uvedený motor Skyactiv-X vypouští méně než 100 g/km CO2, což je velmi slušné. Takže Mazda splní nakonec požadované hodnoty, ale v roce 2020 se očekávají, dle slov Marumota, nějaké problémy, zřejmě finanční…
Nějaké podrobnosti o chystaném elektromobilu od Mazdy jsem sepsal ve starším článku, ale pro rekapitulaci. Půjde o samostatný model a nebude založen na existujícím zástupci současného portfolia. Dokonce už je potvrzené, že elektromobil bude disponovat technologiemi přímo od Mazdy, nikoliv těmi, které vyvíjí Toyota společně s firmou Denso.
A další plány do budoucna? Automobilka už pracuje na hybridních variantách agregátu Skyactiv-X, ale také na zlepšení účinnosti dieselových motorů, které se momentálně vyskytují v modelech 6 a CX-5. Marumoto věří, že pro SUV a velké sedany bude nejúčinnější pohonnou jednotkou údajně diesel spojený s elektromotorem.
Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *